اخبار اقتصاد ایران

جزییات تازه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نامین اجتماعی




بازنشستگان کشوری و لشکری، به مدت دو ماه. تیر و مرداد یک میلیون تومان بابت تعدیل حساب دریافت کردند. این در حالی است که با وجود وعده های فراوان، این مبالغ به کارگران بازنشسته پرداخت نشده است.

عبدالحمید ابایی حسنی، رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان و بازرس مرکز عالی کشور در این خصوص گفت: در اجرای همسان سازی قانون رعایت نشد؛ در این راستا قانون اساسی در اجرای طرح همسان سازی رعایت نشد. ۴۰ درصد از این تعدیل در سال اول برنامه هفتم قرار بود به بازنشستگان پرداخت شود که متاسفانه با گذشت ۶ ماه از سال هنوز اجرای آن بلاتکلیف است.

وی ادامه داد: نه تنها احکام تساوی صادر نشد، بلکه معوقات نیز به فراموشی سپرده شد; موضوع دیگری که به بازنشستگان آسیب می زند، تبعیض ناعادلانه بین بازنشستگان صندوق هاست. چرا که ماه گذشته یک میلیون تومان علی الحساب برای مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​پرداخت شد اما به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

آبایی حسنی افزود: اجرای تناسب در انتظار تصویب لایحه دولت در مجلس است و انتظار داریم هر چه سریعتر این لایحه در مجلس تصویب شود تا احکام تناسب در اسرع وقت صادر شود. بازنشستگان بیش از شش ماه است که در انتظار هستند./خبرآنلاین



۰