ترندهای روز

جزییات اولین موج بارشی پاییز در کشور

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، در اولین روز پاییز موج بارشی وارد کشور می شود و در این هفته در اکثر نقاط کشور رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

جزئیات موج اول بارش باران پاییزی در کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: روز یکشنبه (۱ مهر) و دوشنبه (۲ مهر) برخی از مناطق شمال کشور، استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و سه شنبه (۳) مهردر برخی مناطق اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

فریبا گودرزی افزود: فعالیت سامانه بارشی شامل بارش سیل آسا، رعد و برق و وزش باد شدید موقت امروز برای آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و نیمه غربی مازندران در حد صدور است. هشدار زرد هواشناسی

از خطرات این هشدار می توان به احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال جاری شدن آب، رعد و برق، لغزش به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت اشاره کرد. به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت و امکان سقوط اجسام از ارتفاع.

“امروز یکشنبه است (۱ مهر) و دوشنبه (۲ مهر) برای شرق کشور در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید در مناطق مستعد گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود که با صدور هوای زرد همراه است. هشدار

به گفته گدرزی، از امروز یکشنبه (۱ مهر) تا سه شنبه (۳ مهر) افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش بینی می شود.

خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

افزایش ابر در عصر برای تهران پیش بینی می شود. حداکثر دمای تهران ۳۱ درجه سانتیگراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا