بانک و بیمه

رمزارز و هوش مصنوعی در دستور کار بانک مرکزی است

به گزارش افق میهن، رئیس کل بانک مرکزی طی حکمی سرکار خانم نوش آفرین مومن واقفی را به سمت معاون فناوری های نوین بانک مرکزی منصوب کرد.

محمدرضا فرزین در مراسم تکریم و معارفه معاون جدید و پیشین فناوری های نوین بانک مرکزی که با حضور اعضای هیئت مدیره و هیات مدیره این بانک برگزار شد، گفت: آینده برنامه بانک مرکزی در حوزه فناوری های نوین، برنامه ای توسعه محور و شاخصی ضروری برای ورود به حوزه های جدید است. در زمینه بانکداری الکترونیکی سوالات نوآوری و اجرای آن وجود دارد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین تصریح کرد: بحث ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی در حال حاضر یکی از نکات قابل توجه در توسعه بانکداری بین المللی است که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در حال حاضر قطعا در این دوره در دستور کار بانک مرکزی قرار خواهد گرفت. فناوری های بانکداری الکترونیک در چارچوب دستورالعمل های مدون و هدفمند

بر اساس این گزارش، خانم نوش آفرین مومن واقفی دارای مدرک دکتری مدیریت بازرگانی و فوق لیسانس مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه امیرکبیر است. وی همچنین مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق مخابرات از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دریافت کرد.

خانم مومن واقفی قبل از تصدی سمت جدید خود در بانک مرکزی به عنوان معاون فناوری اطلاعات و عضویت در هیات مدیره بانک با ۲۶ سال سابقه حرفه ای فعالیت می کرد. دی و در سال های اخیر در سمت هایی چون رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش، عضویت در هیئت مدیره شرکت پرداخت الکترونیکی امید پرداخت، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک تجارت و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت کاشف. و در زمینه های مختلف مسئولیت در شرکت خدمات انفورماتیک از جمله معاون مدیر عامل ریسک و امنیت فناوری اطلاعات، رهبری طراحی و استقرار اولین مرکز عملیات امنیتی SOC در بخش خدمات بانکی، رهبری طراحی و استقرار پلتفرم بلاک چین برنا ( زیرساخت Ryal)، مدیریت طراحی و استقرار سیستم‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی و کار بر روی یادگیری ماشینی، طراحی مدل مفهومی مرکز کاشف و طراحی ساختار و مدیریت استقرار امنیت. ریسک فناوری اطلاعات و ساختارهای حسابرسی.

در این مراسم فرزین نیز از دکتر دکتر قدردانی و تشکر کرد. محرمیان از خدمات ارزنده پنج سال اخیر و منصوب وی به سمت مشاور رئیس کل بانک مرکزی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا