ترندهای روز

اعتماد کاربران آمریکایی به شبکه اجتماعی ایکس پایین‌تر از سایر غول‌های فناوری است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که مردم آمریکا به شبکه اجتماعی X متعلق به ایلان ماسک اعتماد ندارند و این پلتفرم از نظر اعتماد عمومی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، این تحقیق توسط موسسه All About Cookies انجام شده است. در این تحقیق از هزار شهروند آمریکایی پرسیده شد: چقدر به دولت خود اعتماد دارند، چقدر به غول های فناوری اعتماد دارند؟ مرکز EMARKETER نتایج این تحقیق را روز جمعه به صورت عمومی منتشر کرد. در این نتایج به نظر می رسد شبکه اجتماعی X برای جلب اعتماد مردم آمریکا مشکلات زیادی دارد.

شبکه اجتماعی X در انتهای لیست اعتماد در آمریکا

بنابراین، شرکت های آمازون و گوگل در صدر لیست اعتماد مردم قرار دارند، اما شبکه اجتماعی X در مقایسه با سایر شرکت های فناوری به مراتب بدتر است. ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به آمازون اعتماد دارند و این رقم برای گوگل ۶۵ درصد است. نتفلیکس با ۶۴ درصد و مایکروسافت با ۵۸ درصد پس از آن. اپلیکیشن تیک توک نیز با ۲۹ درصد وضعیت نسبتا بدی دارد.

تنها ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که به شبکه اجتماعی X اعتماد دارند و ۴۴ درصد گفتند که اصلاً به این پلتفرم اعتماد ندارند. بر اساس این تحقیقات، این میزان اعتماد دقیقاً با میزان اعتمادی است که مردم آمریکا به دولت این کشور دارند.

اگرچه اخیراً TikTok به جاسوسی از کاربران آمریکایی و به اشتراک گذاری داده های آنها با دولت چین متهم شده است، پلت فرم ایلان ماسک در جلب اعتماد عمومی حتی بدتر از TikTok عمل کرده است. .

در این تحقیق دلایل بی اعتمادی مردم آمریکا به پلتفرم X مشخص نشده است، اما پس از خرید ایلان ماسک، این پلتفرم با مشکلات زیادی از جمله اخراج دسته جمعی کارمندان و بازگشت برخی از کاربران جنجالی دست و پنجه نرم می کند. قانونگذاران آمریکایی و اروپایی نیز بارها مدعی شده اند که X به بستری برای انتشار رایگان اطلاعات نادرست و گمراه کننده تبدیل شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا