ترندهای روز

ماجرای هولناک مفقود شدن ۲۵۰۰ نفر در روستایی در کانادا

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سال ۱۹۳۰ بود که پلیس تورنتو تلگرامی از شهروندی دریافت کرد که در آن نوشته شده بود ساکنان دهکده ای به نام انجیکنی ناپدید شده اند. این تلگرام توسط یک شکارچی کهنه کار به نام جو لابل برای پلیس ارسال شده است.
چند هفته طول کشید تا پلیس کانادا به منطقه رسید، اگرچه تحقیقات آنها بی نتیجه ماند و راز ناپدید شدن مردم آنجینکنی برای همیشه در تاریخ ثبت شد. مهر باقی ماند

دهکده گمشده 1

روستای انجینکنی کجاست؟

روستای آنجینکنی در کنار دریاچه انجینکنی قرار دارد. این دریاچه در ناحیه کوالیک، نوناووت، کانادا است. این یکی از چندین دریاچه در امتداد رودخانه کازان است. دریاچه Anadai در جنوب و دریاچه Yatkid در شمال قرار دارد. ساحل دریاچه به دلیل رخنمون‌های صخره‌ای سپر پرکامبرین، که بخشی از حوضه هرن، در غرب استان چرچیل در چرچیل کراتون است، قابل توجه است. این دریاچه حاوی ماهی قزل آلای دریاچه ای، پایک شمالی و خاکستری قطب شمال است.
در سال ۱۹۴۸، کاشف کانادایی، فارلی موات، به دریاچه آنژیکونی، که در آن زمان بخشی از قلمروهای شمال غربی بود، رسید و یک سنگ چینرا را یافت که به روشی ساخته شده بود که معمولاً توسط منطقه اینویت استفاده نمی شد. این سنگ چینی متشکل از تکه های چوب سخت با اتصال دم کبوتر بود. موات با دانستن اینکه ساموئل هرن قبلاً در آن منطقه بوده است (در سال ۱۷۷۰)، حدس زد که این بنای یادبود توسط فرانسیس کروزیر، که یکی از اعضای اکسپدیشن گمشده اولیه به رهبری سر جان فرانکلین بود، ساخته شده است. در سال ۱۸۴۸، او در طول جستجوی گذرگاه شمال غربی ناپدید شد.

دهکده گمشده 2
چه کسی مفقودین انجینکنی را گزارش کرد؟

جو لابل تاجر و شکارچی پوست کانادایی در حوالی نیمه شب به دنبال سرپناهی می گشت. از کنار روستای انجیکنی گذشت اما در کمال تعجب اثری از موجود زنده ای نیافت. به گفته لیبل، تعداد ساکنان این روستا بسته به افرادی که آنها را می شناختند بین ۳۰ تا ۲۵۰۰ نفر بوده است.
در طول تاریخ، افراد زیادی به طور همزمان ناپدید شده اند. و این موضوع خیلی نادری نیست. اما نکته سوال برانگیز این است که این افراد به کجا می روند و چرا می روند؟ هنوز پاسخی برای این سوالات وجود ندارد. لیبل در کمال وحشت متوجه شد که این تعداد از مردم بدون بردن چمدان روستا را ترک کردند. چیزی با خود نبردند. اسلحه، غذا، حتی تمام لباس هایشان آنجا بود. در این بین پلیس سوار کانادا نیز چند روز قبل از این حادثه نورهای عجیب و اشیاء غیرعادی را در آسمان مشاهده کرده و گزارش داده بود.
به گزارش خبرگزاری مانیتوبا پاس، روستا همیشه پذیرای تاجران خز بود که هر از گاهی از آنجا عبور می کردند. جو لابل گفت که پیراهن‌های ناتمام با سوزن‌هایی در آن‌ها و مواد غذایی که روی آتش‌دان آویزان بود، پیدا کرد، بنابراین به این نتیجه رسید که روستاییان ناگهان ترک کرده‌اند. حتی نگران‌کننده‌تر، او هفت سگ سورتمه‌ای را پیدا کرد که از گرسنگی مرده بودند و یک قبر حفر شده بود. تاجر خز می دانست که این کار حیوان نیست زیرا سنگ های اطراف قبر دست نخورده بودند. او موضوع را به پلیس سواره شمال غرب گزارش داد اما کسی پیدا نشد.

دهکده گمشده 3
نور آبی وحشتناک در آسمان

برخی از اسکیموها که در اطراف دریاچه و دور از روستا زندگی می کردند، می گویند مدتی قبل از ورود لیبل، نور آبی بسیار شدیدی برای چندین ساعت در آسمان دیده می شود که باعث وحشت زیادی شده است. بعد از آن نور آبی دیگر مردم روستا دیده نشدند. برخی از مورخان و کارشناسان معتقدند که احتمالا روستاییان از دیدن نور آبی که می‌تواند یک پدیده جوی باشد، ترسیده و به سرعت خانه و زندگی خود را ترک کرده‌اند. اسکیموها گفتند که دیگر هرگز روستاییان را در آن منطقه ندیدند.

مورخان می گویند شاید به دلیل باورهایی که در آن زمان وجود داشت، وقتی مردم نور آسمان را می دیدند خانه های خود را ترک می کردند و به مکان دیگری نقل مکان می کردند و پس از آن هرگز حاضر به بازگشت به محل زندگی خود نشدند زیرا چنین پدیده هایی در آن زمان بسیار بد در نظر گرفته شد.

با این حال معمای ناپدید شدن مردم روستای آنجنیکنی همچنان ادامه دارد مهر و حتی پس از گذشت نزدیک به یک قرن، راز این بزرگترین ناپدید شدن تاریخ فاش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا