ترندهای روز

زنی با وعده فریبنده از ۱۳ نفر ۳ میلیارد تومان کلاهبرداری کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در پی دریافت شکایت ۱۳ شهروند بندرعباسی از یکی از اهالی شهر بندرعباس، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه با بررسی شبهات مشخص شد متهم خود را یکی از افراد ذی نفوذ شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استان معرفی کرده و با اقدامات و شگردهای کلاهبرداری تعدادی فرم هایی از بانک ها و موسسات بهانه های مختلفی صادر و چند برابر شده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: شکات که اکثرا از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بودند به امید دریافت تسهیلات تمامی فرم های وام را تکمیل و به همراه تعدادی مدارک و عکس تحویل متهم داده بودند. بعد از یک ماه به تعدادی فریب خورده وام با سود ۴ درصد یا قرض الحسنه پرداخت کرد.

وی ادامه داد: پس از جلب اعتماد بقیه اعضای خانواده و در نظر گرفتن شرایط ایده آل وام مذکور؛ تعداد متقاضیان به مرور افزایش یافت و به ۱۳ نفر رسید. متهم پس از اینکه موفق به کلاهبرداری حدود ۳۰ میلیارد ریالی می شود، خود را از چشم مالباختگان پنهان می کند و متواری می شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان اذعان داشت: در این راستا در اجرای دستور قضایی شناسایی محل اختفا و دستگیری متهم به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و با استفاده از اقدامات فنی و همکاری مشترک پلیس آگاهی و پلیس آگاهی سازمان پلیس آگاهی استان، محل اختفای متهم در شهرستان میناب شناسایی و در یک عملیات پلیسی مذکور دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی بندرعباس منتقل شد.

سردار جاویدان در پایان خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های مقدماتی به جرم ارتکابی اعتراف و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار تامین مناسب به زندان مرکزی بندرعباس معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا