اقتصاد جهان

هشدار بلومبرگ درباره آینده تاریک اقتصاد اول اروپا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بلومبرگ نیوز روز جمعه در گزارشی هشدار داد که اقتصاد آلمان در دو سال گذشته دچار انقباض شده است و تا پایان سال جاری در شرایطی که این کشور با نابسامانی های اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، رکود خواهد داشت.

بر اساس نظرسنجی این شبکه، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا در سه ماه منتهی به سپتامبر منقبض شد و کاهش شدیدتر از حد انتظار را نشان داد.

اقتصاددانان در حال حاضر شروع به کاهش پیش بینی های خود برای امسال کرده اند و برخی اکنون شاهد یک رکود طولانی مدت یا حتی یک رکود دیگر هستند.

مارتین بلشف، تحلیلگر FrontierView به بلومبرگ گفت: «در حالی که ما انتظار داریم که بازار در اواخر سال ۲۰۲۴ و تا سال ۲۰۲۵ شاهد بهبودی متوسط ​​باشد، بیشتر آن دوره ای خواهد بود و ریسک های نزولی بالا هستند.

او هشدار داد که بی ثباتی بخش خودرو فشار نزولی بر رشد اقتصادی خواهد افزود زیرا چهار خودروساز بزرگ آلمان کاهش فروش دو رقمی را ثبت کردند.

بوندس بانک آلمان نیز در گزارش ماهانه خود در روز پنجشنبه اعلام کرد که اقتصاد این کشور ممکن است در حال حاضر در رکود باشد.

بر اساس گزارش Bundesbank، تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور پس از کاهش ۰.۱ درصدی در سه ماهه دوم سال جاری، ممکن است «دوباره در سه ماهه سوم رکود داشته باشد یا اندکی کاهش یابد».

بر اساس اطلاعات نهایی اداره آمار فدرال در ۲۷ اوت، این کشور یک گام به عقب برداشته است و تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ ۰.۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش ها، کاهش در اقتصاد آلمان عمدتا به دلیل کاهش مصرف خانوارها و سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا