بانک و بیمه

صنعت بیمه باید به استانداردهای جهانی و به‌روز نزدیک شود

به گزارش افق میهن، «عبدالناصر همتی» امروز (دوشنبه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمه مرکزی افزود: انتظار داریم رئیس جدید بیمه مرکزی به صورت فنی و تخصصی به مسائل بیمه ای رسیدگی کند. همچنین از زحمات آقای استاد هاشمی در سال های اخیر در بیمه مرکزی تشکر می کنم.

وی ادامه داد: شرکت های بیمه مرکزی نباید در امور شرکت های بیمه مداخله کنند، بلکه باید بر عملکرد شرکت های بیمه مرکزی نظارت داشته باشند و در سطح جهان به روز می شوند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بیمه مرکزی نباید تخلفات را تحمل کند و با انحراف و فساد کار کند. در نتیجه سهم آنها از بازار بیمه از ۵۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

همتی با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد و رفاه مردم است که باعث می شود به خرید حق بیمه توجه کنند، تاکید کرد: اگر تامین حداقل هزینه زندگی برای مردم سخت شود کمتر پرداخت می کنند. توجه به خرید حق بیمه.”، مردم فقط بیمه های اجباری مانند: ب- به «سوم بس است» توجه کنید و در شرایط تورمی به دلیل فاصله زیاد بین ضریب نفوذ بیمه در کشور و میانگین جهانی، جذابیت بیمه بویژه بیمه عمر کمتر می شود.

این عضو کابینه دولت چهاردهم با بیان اینکه دستیابی به رشد هشت درصدی ذکر شده در برنامه هفتم توسعه یک ضرورت برای کشور است، تصریح کرد: رشد اقتصادی کنونی ما در حدی نیست که بتوانیم به آن ببالیم. برای حفظ جذابیت بیمه عمر در شرایط تورمی کنونی، صنعت بیمه کشور باید به سمت سرمایه گذاری های زودبازده روی آورد.

وی به حادثه طبس نیز اشاره کرد و گفت: امروز مازاد اقتصادی کشور به دلیل اختلاسگران در حال خروج از کشور است و در این بین جان کارگران سودی نمی برد. از این مشکل و امیدوارم شرایط اقتصادی کشور به ویژه کارگران بهتر شود.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: امروز نمی توان تعداد شرکت های بیمه را ادامه داد این که تعداد شرکت های بیمه هر روز در حال افزایش است، اتفاق خوبی نیست و حتی پیشنهاد می کنم برخی شرکت های بیمه با یکدیگر ادغام شوند. . امروز شرایط به حدی پیش رفته است که عده ای با دور شدن از وظایف اصلی حرفه بیمه می خواهند با ایجاد و درج یک شرکت بیمه، سود کسب کنند.

وی در خصوص انحلال پژوهشکده بیمه مرکزی و انتقال آن به یکی از دانشگاه ها گفت: این موضوع را بررسی و در دستور کار قرار می دهیم تا به زودی مشکل برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا