شرکتهای بیمه باید پرداخت درست و به موقع داشته باشند
به گزارش افق میهن، پرویز خوش کلام خسروشاهی در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و برخی از مدیران شرکت های بیمه برگزار شد، گفت: رویکرد جدید ما در بیمه مرکزی افزایش رضایتمندی و رضایتمندی مردم است. جامعه به شیوه ای معنادار برای صنعت بیمه.
تمرکز بر نظارت است
وی افزود: اولویت اصلی ما بحث نظارت است، بیمه مرکزی سه محور نظارت، توسعه و بیمه را بر عهده دارد، اما اولویت اصلی بیمه مرکزی موضوع و محور نظارت است.
استطاعت و کنترل رفتار شرکت بیمه
رئیس بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامههای ما افزایش ثروت و کنترل رفتار شرکتهای بیمه در بازار بیمه و صنعت بیمه است، بدون شک این شرکتها بازدهی خوبی دارند.
خسروشاهی افزود: بیمه مرکزی برای افزایش رضایت اجتماعی تلاش می کند و بیمه ها برای کسب سود خود تلاش می کنند. اما وظیفه ما ایجاد تعادل بین رضایت اجتماعی و جلوگیری از زیان دهی شرکت های بیمه است.
وی ادامه داد: امروز ارتباط بیمه مرکزی با مصرف کنندگان در صنعت بیمه باید مقرون به صرفه باشد.
پرداخت های شرکت های بیمه باید صحیح و به موقع باشد
رئیس بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: در موردی دیگر و در زمینه توسعه عملکرد صنعت بیمه تلاش می کنیم تا پرداخت ها از شرکت های بیمه به درستی و در زمان مناسب انجام شود.
جذابیت بیمه عمر باید بیشتر شود
خسروشاهی در پایان افزود: امروز باید جذابیت بیمه عمر را افزایش دهیم. در این راستا، سازمان بیمه مرکزی باید آگاهی بیمه شدگان را به صورت واقعی و بالقوه افزایش دهد.