اقتصاد جهان

شکست مذاکرات اتحادیه اروپا و چین برسر خودروهای برقی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا و چین در مذاکرات اخیر خود برای حل و فصل اختلافات خودروهای برقی پیشرفت چشمگیری نداشتند.

با این حال، امیدها از بین نمی رود زیرا هر دو طرف قول داده اند به گفتگوها ادامه دهند. بروکسل به خودروسازان چینی روش جدیدی برای تعیین حداقل قیمت برای محصولات خود ارائه می دهد.

پس از یک نشست “سازنده” با وانگ ونتائو، وزیر تجارت چین، والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در امور بازرگانی، روز پنجشنبه گفت که هر دو طرف توافق کردند که به تلاش‌های خود برای یافتن راه‌حلی موثر، قابل اجرا و سازگار برای پرونده یافتن خودروهای الکتریکی ادامه دهند. بدون لطمه به تحقیقات اتحادیه اروپا و مهلت های آن برای تشدید.

بر اساس این گزارش، بروکسل چین را متهم می کند که به طور مصنوعی قیمت خرده فروشی خودروهای برقی خود را از طریق یارانه های هنگفت کاهش داده و رقبای اروپایی را مجبور به خروج از بازار پرسود کرده است.

کمیسیون اروپا پس از یک بررسی چند ماهه دریافت که یارانه های دولتی چین در سراسر زنجیره تامین توزیع شده است و احتمال ضررهای جدی برای صنعت خودروی اتحادیه اروپا را افزایش می دهد.

سپس این نهاد اجرایی تعرفه‌های اضافی بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین، از جمله خودروهای مونتاژ شده در این کشور توسط شرکت‌های غربی را پیشنهاد کرد.

تعرفه های پیشنهادی بسته به برند و میزان همکاری آن با تحقیق از ۷.۸ درصد تا ۳۵.۳ درصد بوده و علاوه بر نرخ موجود ۱۰ درصد خواهد بود.

این افزایش برای تضمین رقابت منصفانه و کاهش شکاف قیمتی بین تولیدکنندگان اتحادیه اروپا و چین در نظر گرفته شده است.

کشورهای عضو باید قبل از نوامبر در رای گیری تعرفه ها را تصویب کنند. در این مورد، تعرفه ها برای پنج سال تعیین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا