ترندهای روز

آمار فوتی‌های حادثه معدن طبس افزایش یافت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون مجموع جان باختگان حادثه معدن طبس به ۳۸ نفر رسیده و ۱۴ نفر دیگر همچنان در معدن بلوک C محبوس هستند.

جواد قوانت دوشنبه ۲ مهر وی در حاشیه حادثه معدن طبس در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مردم ایران به ویژه خانواده های داغدار این حادثه افزود: بعد از حادثه معدن طبس در شامگاه شنبه تمام امکانات و تجهیزات استان بسیج شدند تا عملیات امدادی در ۲ بلوک B و C به سرعت انجام شود.

آمار کشته شدگان حادثه معدن طبس افزایش یافت

وی گفت: در قطعه ب ۴۷ کارگر محبوس شدند که ۳۰ نفر فوت و اجساد بیرون آورده و ۱۷ نفر مجروح شدند که ۱۰ نفر در بیمارستان بستری و مابقی ترخیص شده اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پس از اتمام عملیات امداد و نجات در بلوک فوق، تمرکز گروه بر روی بلوک ج بود، ۲۲ کارگر در این معدن مشغول به کار بوده و تاکنون اجساد هشت نفر از خارج و ۱۴ نفر خارج شده است. مردم هنوز در دام هستند

وی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات در این معدن همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: هشت گروه تخصصی پنج نفره از HSE معادن زغال سنگ در حال انجام عملیات امداد و نجات در این معدن هستند.

زوانات تاکید کرد: تراکم گاز در تونل بلوک C به ویژه در انتهای معدن بسیار زیاد است که باعث کندی عملیات امداد و تخلیه شده است اما به صورت مستمر در حال انجام است.

وی افزود: هم اکنون نایب رئیس مجلس و هیئت همراه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه حضور دارند و جلسات متعددی نیز انجام شده است. برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد مدیریت بحران در خصوص حادثه معدن طبس نیز شب گذشته با حضور وزیر کشور و سایر وزرا در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد و موضوعات متعددی مطرح شد.

وی افزود: مقرر شد گروه های کارشناسی با حضور افراد فنی و متخصص وزارتخانه های ایمنی، کار و سایر گروه ها تشکیل و ابعاد حادثه بررسی شود و اعلام حادثه از سوی این گروه اعلام شود.

زاوانت یادآور شد: امیدواریم تا ساعاتی دیگر اجساد سایر جانباختگان از معدن خارج شود و وضعیت این بلوک مشخص شود و از بحران خارج شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا