بانک و بیمه

چرا طلا و سکه گران شد؟| کشتی‌آرای:طلای جهانی”طلا” را گران کرد

به گزارش افق میهن، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در چند روز اخیر گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا، قیمت ها در بازار داخلی نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سه دلیل برای افزایش قیمت جهانی طلا وجود دارد، توضیح داد: قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش نرخ بهره در آمریکا، کاهش ارزش دلار و مشکلات ژئوپلیتیکی در جهان و افزایش قیمت جهانی طلا افزایش یافته است. به همین دلیل تقاضا برای خرید طلا در سراسر جهان افزایش یافته است.

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت انس برای اولین بار به ۲۶۲۵ دلار رسید، از افزایش قیمت سایر فلزات گرانبها خبر داد و تاکید کرد: در کشور اتفاقی نیفتاد و قیمت ارز نیز در نتیجه حملات اسرائیل کاهش یافت لبنان با تحولی همراه بود که کاهش یافته است.

وی در خصوص دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار گفت: با توجه به ثبات قیمت ارز، تنها دلیل این افزایش قیمت ها تغییرات قیمت جهانی طلا است چرا که قیمت جهانی طلا افزایش یافته است. ۵۰ دلار که منجر به افزایش قیمت طلا و سکه شد.

این فعال بازار طلا و جواهر با تاکید بر اینکه قیمت سکه طی چهار روز یک میلیون تومان و طلای ۱۸ عیار ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت، گفت: تقاضا برای خرید طلا و سکه تغییری نکرده و حباب سکه در محدوده قیمتی است. ۷ میلیون.» ۵۰۰ تا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نوسان دارد.

وی معتقد است: حراج های اخیر بانک مرکزی در حوزه سکه تعادل را در بازار ایجاد کرده است و عدم تغییر حباب سکه نیز حاکی از تعادل در این بخش است.

وی تاکید می کند که بر خلاف گذشته گرانی سکه و طلا ربطی به بازار داخلی ندارد بلکه ارتباط مستقیمی با بازار جهانی دارد. بسته به شرایط جهانی، قیمت ها ممکن است تغییر کند.

به گزارش افق میهن، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۸۲۵ ​​هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه میدان، قیمت نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۶ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۶۲۵ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا