اخبار اقتصاد ایران

قرارداد احداث واحد تولیدی تراكتورسازی در شهرک صنعتی ناحیه 2 منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: تحقق بیش از ۱۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و ۲۳ میلیون طرح سرمایه گذاری داخلی در نیمه اول سال ۱۴۰۳.

افق میهن، محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام عقد قرارداد ساخت واحد تولیدی صادرات محور شرکت تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: پس از مذاکرات انجام شده در خصوص با ایجاد شعبه از شرکت مذکور جهت تولید محصولات مکانیزاسیون تولید – برداشت برنج، قرارداد احداث کارخانه با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان بین این سازمان و شرکت تراکتورسازی تبریز منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه تامین نیازهای اولیه کشاورزان گیلانی و استان های همجوار به کشت و برداشت مکانیزه که به افزایش سرعت و دقت فرآیندهای مذکور و در نتیجه تجاری سازی صنعت کشاورزی کمک می کند، تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به وجود دو مجتمع بندری و اتصال به شبکه ریلی و موقعیت مناسب در ارتباط با بازارهای منطقه؛ صادرات به بازار کشورهای حاشیه دریای خزر یکی از مهمترین دلایل حضور این شرکت تولیدی مطرح در اولین منطقه آزاد شمال کشور است.
سیاهکارزاده افزود: پس از طی مراحل اجرایی توسط طرف مقابل، قرارداد به اطلاع سازمان خواهد رسید و با آغاز عملیات ساخت واحد صنعتی مذکور در شهرک صنعتی منطقه دو توسط شرکت تراکتورسازی، پیش بینی می شود. در مرحله نهایی شاهد ایجاد فرصت شغلی برای ۱۲۰ نفر خواهیم بود. مستقیم باشید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به عملکرد سازمان متبوع خود در شاخص های سرمایه گذاری به عنوان مهمترین مولفه ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در حوزه اقتصاد مقاومتی توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ارزش درخواست‌های سرمایه‌گذاری مطرح شده ۱۲۰ همات بوده که تلاش آنها پس از تایید این سازمان وارد مرحله اجرا شده است.
وی با بیان اینکه درخواست های سرمایه گذاری ارائه شده در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۷ پروژه بوده که از این تعداد ۱۷ طرح در مرحله ساخت طرح سرمایه گذاری خود قرار دارد، تصریح کرد: این در حالی است که در ۶ ماهه نخست سال جاری و با تلاش های صورت گرفته انجام شده است. در بخش‌های مختلف این سازمان به‌ویژه معاونت سرمایه‌گذاری، ارزش سرمایه‌گذاری‌های داخلی تحقق‌یافته به ۹ همت و طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی به ۱۶.۳ میلیون دلار رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی کل سرمایه گذاری انجام شده در سال ۱۴۰۲ را حدود ۶ همات عنوان کرد و افزود: ارزش طرح های سرمایه گذاری خارجی محقق شده در این مدت ۱۵.۹ میلیون دلار است.
لازم به ذکر است انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات و تخفیف در دریافت عوارض از برندهای مطرح داخلی در زمینه تامین مواد اولیه به منظور کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی و همکاری در بازاریابی و صادرات محصولات ایرانی تولید محصولات به بازارهای هدف منطقه آزاد انزلی یکی از مهمترین دستور کار این سازمان است. سال های اخیر در قالب اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا