ترندهای روز

حمله به پگاه آهنگرانی؛ عجب دنیای ترسناکی داری!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

روزنامه فرهیختگان در گزارشی به پخش فیلم مستند جدید «کودک سرباز» ساخته پگاه آهنگرانی از بی بی سی فارسی حمله کرد.

حمله به پگاه هنری; عجب دنیای ترسناکی داری!

در بخشی از این گزارش می خوانید:

* بی بی سی فارسی در واکنش به سالگرد شروع دفاع جانانه کودکان ایران از حزب بعث عراق، فیلم مستند جدید «کودک سرباز» ساخته پگاه آهنگرانی را برای مخاطبان خود پخش کرد. سوالی که در همان ابتدای بحث ذهن بسیاری را به خود مشغول می کند این است که چرا رسانه دولتی انگلیس این زمان را برای خوانش جنگ ایران و عراق افق میهن کرده است؟

  • پگاه آهنگرانی و تیم بی بی سی فارسی تصمیم می گیرند در «دای مهربان تر از مادر» وارد صحنه شوند و با احضار تاریخ دفاع مقدس ذهن تماشاگر را رژه ببرند و نگاه او را به نقاط حساس و درخشان این سرزمین خدشه دار کنند. آهنگرانی برای مشتریان خود سنگ تمام گذاشته و در قالب یک طراحی صحنه دقیق و حساب شده قصد دارد با مفهوم دفاع مقدس آشنا شود و با استفاده از احساسات گرایی کور غرب، مخاطب خود را در مقابل نظامی قرار دهد که سازماندهی آن، امکان جداسازی گوشه ای از این آب و خاک را می دهد. دشمن نداد، گذاشت
  • حمله به پگاه هنری; عجب دنیای ترسناکی داری!

    * در مستند «کودک سرباز» همان طور که از نامش پیداست، فیلمساز خود را جایی در میانه شکاف دولت و ملت قرار می دهد و با تلفیق حق و باطل، اعتباری را در میان طیف روشنفکرتر ایجاد می کند. مخالفان ماجرا از این قرار است که برخی از رزمندگان دفاع مقدس – که آن روزها در سنین جوانی در جبهه حضور داشتند – با حضور در قاب دوربین پگاه آهنگرانی و به اشتراک گذاشتن احساسات، داستان خود را در متن جنگ روایت می کنند. و احساسات با بینندگان بی بی سی. این فقط ظاهر قضیه است و بی بی سی فارسی به همراه بایکوت کننده اش پگاه آهنگرانی برای رضایت خودشان موش نمی گیرند. علیرغم ظاهر ضد جنگ و متفاوت مستند کودک سرباز، باید گفت نگاه محاسبه گرانه ای حاکم شده است تا همه چیز را بر اساس منطق بازار و دستاوردهای آنی این عرصه ببینیم.

    * نکته اصلی را پگاه آهنگرانی در سخنان مستند خود بیان می کند: این جنگ در نهایت هیچ تغییری در مرزهای دو کشور ایجاد نکرد و دستاوردی برای هیچ یک از طرفین نداشت. در پاسخ به این فرد باید گفت که کمترین دستاورد دفاع مقدس فراهم آوردن شرایط امن برای مردم ایران بود تا بتوانند بدون ترس از دشمن خارجی به زندگی خود ادامه دهند و به آرزوهای خود جامه عمل بپوشانند. پگاه آهنگرانی این را بهتر از هرکسی می داند، چرا که اگر کشور ما در جنگ شکست خورده بود و بخشی از خاک خود را از دست داده بود، حالا نمی توانست با رانت خانواده وارد سینما شود و نامی برای خود دست و پا کند. وای بعضی از این چهره هایی که با رانت معروف شدند دنیای وحشتناکی دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا