ترندهای روز

تا فصلش هست این مربای خوشمزه را درست کن!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فرارو: “مگه مربا دوست نداری؟! اما نمیتونی مربا دوست نداشته باشی!” یکی از مهمانان فصل پاییز «بی» است. این میوه دوست داشتنی و پرخاصیت است و مربای آن از محبوبیت خاصی برخوردار است.

انقدر خوبه که میخوای خالی بخوری! مربای خوش رنگ، معطر و خوش طعم که با کره یا مربا، حتی با چای به جای شکر و شیرینی های دیگر، فوق العاده است!

این مربای خوشمزه را تا فصلش درست کنید!

«بی» یکی از مفیدترین بچه های پاییز است! در زمینه مربا که حرف های زیادی برای گفتن دارد. چای آن در کنار دارچین بی نظیر است. خورش خوشمزه ای داره آیا غذایش را می شناسید؟ تاس باربیکیو! چه کسی می تواند از آن برگردد؟! با آن دسرهای مختلفی درست می شود. به تنهایی خوشمزه است! دیگه از یه مخلوق خدا چی میخوای؟!

این فصل مربا درست کنید و به یخچالتان رنگ و بو بدهید!

مواد لازم:

این مربای خوشمزه را تا زمانی که فصل است درست کنید!

گام اول:

چغندرها را بشویید و پوست بگیرید و به شکل دلخواه برش دهید. دانه ها را حتما وسط بگذارید که مرهم فصل سرد سال است برای سرفه های ناشی از بیماری های پاییزی و زمستانی (خدا نکند!). برای اینکه مربای زیبایی داشته باشید حتی می توانید مربا را به اشکال مختلف قالب بزنید. یا به مکعب های کوچک برش دهید. شما حتی می توانید یک برش را برش دهید. این قسمت به عهده شما و سلیقه شماست.

مرحله دوم:

از قابلمه مسی استفاده کنید که بهتر است. موز خلال شده، ۶ لیوان آب و ۵۰۰ گرم شکر را داخل آن بریزید و بگذارید آب بجوشد. سپس حرارت گاز را کم کنید و درب آن را بگذارید تا یک ساعت بپزد. با گذشت زمان رنگ قرمز می شود و زیبایی آن دو چندان می شود. بعد از یک ساعت غلظت مربا به حد مناسبی می رسد.

این مربای خوشمزه را تا فصلش درست کنید!

مرحله سوم:

اگر می خواهید طعم مربا شما فوق العاده باشد، هل و زعفران را قبل از اینکه به غلظت مناسب برسد (بعد از نیم ساعت از پخت مربا) اضافه کنید. اگر دوست داشتید یک تکه چوب دارچین در قابلمه بریزید.

در نظر داشته باشید که اگر خیلی غلیظ باشد مربای خوبی نخواهید داشت چون بعد از سرد شدن دوباره سفت می شود.

مرحله چهارم:

بعد از رسیدن به قوام مربا نوبت به اضافه کردن آبلیمو می رسد.

مربای شما آماده است، آن را در ظرف مناسبی بریزید و پس از سرد شدن در یخچال نگهداری کنید.

چگونه بفهمیم غلظت مربا مناسب است؟

یک قطره شهد مربا را در یک لیوان آب سرد بریزید. اگر شهد بدون پخش شدن به ته لیوان برود یعنی غلظت آن خوب است اما اگر خیلی سریع در آب پخش شود و حل شود باز هم روی گاز جا می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا