اخبار اقتصاد ایران

پیش بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر از وضعیت بازار در نیمه دوم سال +قیمت‌های امروز :: افق میهن

۴۸۴ هزار تومان سودی است که خریداران طلا طی ۶ ماه گذشته برای خرید هر گرم طلای ۱۸ عیار به دست آورده اند.

به گزارش افق میهن، قیمت دشات در پایان تابستان ۱۴۰۳ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان بود در حالی که در ابتدای سال ۱۴۰۳ ۱۴.۸ درصد ارزان شد. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا در نیمه اول سال اوج قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی است. طلا در بازار جهانی ۲۰.۲ درصد یعنی ۴۴۱ دلار گران شده و اکنون به ۲۶۲۲ دلار رسیده است.

اما بازار طلا در نیمه دوم سال چه مسیری را طی خواهد کرد؟ آن هم در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود قیمت جهانی طلا به بالای کانال ۳۰۰۰ دلار برسد؟ نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر با پیش بینی وضعیت بازار طلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ می گوید: سوالی که این روزها زیاد از مردم می پرسند این است که آیا بازار در روزهای آینده افزایش می یابد یا قیمت ها افزایش می یابد. موقت باشد؟ به نظر من امکان کاهش قیمت بسیار کم است. یعنی می توان گفت که احتمال آن ۵ درصد هم نیست.

وی خاطرنشان می کند: در صورت تحقق تحلیل ها در بازارهای جهانی قطعا بازار داخلی تحت تاثیر قرار می گیرد.

* نگاهی به بازار طلا و سکه
هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. سکه بهار آزادی ۴۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه میدان قیمت نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۶ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان ارزش گذاری شده است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۶۱۸ دلار است.

در معاملات امروز (دوشنبه دوم مهر ۱۴۰۳) مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۹ هزار و ۵۶۹ تومان و حواله دلاری نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته با نرخ ۴۶ هزار و ۴۵۶ تومان معامله می شود.

افزایش جزئی قیمت دلار نیما از ماه های قبل آغاز شد و در حالی که همچنان ادامه دارد، وزیر اقتصاد اعلام کرد: سیاست جدید ما این است که بازار را به نرخ نیما نزدیک کنیم، قیمت را افزایش خواهیم داد. دلار نیما و کاهش نرخ بازار.

قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز به ۵۵ هزار و ۳۳۰ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۱ هزار و ۸۵۶ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات با افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۱۳ هزار و ۴۹۷ تومان ارزش گذاری شده است و نرخ حواله درهم ۱۲ هزار و ۶۴۹ تومان است. قیمت یکصد دینار عراق امروز در صرافی با ۳۷ هزار و ۸۳۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا