اخبار اقتصاد ایران

پای من به آستارا باز شود برخی آقایان باید استعفا بدهند و بروند

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف تیم اقتصادی این استان گفت: ساماندهی گمرک آستارا و بلاتکلیفی کامیون داران در این بندر غیرقابل قبول است.

افق میهن، اسدالله عباسی بعدازظهر دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان اظهار داشت: صادرات محور اشتغال، رونق تولید، گسترش ارز و کاهش وابستگی به واردات است و باید مورد توجه قرار گیرد. حساب کاربری

استاندار گیلان بر لزوم توجه به موضوع صادرات در استان تاکید و تصریح کرد: هموارسازی مسیر صادرات در گیلان در اولویت است.

عباسی با اشاره به ظرفیت های تجاری و صادراتی گیلان در حوزه دریای خزر افزود: تقویت روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان خزری مورد توجه گیلان است.

وی با بیان اینکه عدم تعادل بین واردات و صادرات در گیلان باید برطرف شود افزود: در کنار کالاهای اساسی، واردات ماشین آلات بیشترین سهم را در واردات گیلان دارد.

استاندار گیلان با اشاره به هوشمندسازی اخذ عوارض در آزادراه قزوین – رشت در محدوده امامزاده هاشم گفت: حذف روند فیزیکی اخذ عوارض منجر به کاهش ترافیک در محدوده امامزاده می شود. هاشم (ع).

عباسی با بیان اینکه مسیر صادرات از گیلان کاهش می یابد، گفت: برای سرعت بخشیدن به صادرات باید حالت های حمل و نقل به روز شود.

وی با انتقاد از فضای منفی در خصوص سفر هیئت اقتصادی و تجاری به روسیه افزود: این سفرها در همه استان ها اتفاق افتاد اما در گیلان جو به گونه ای ایجاد شد که تیم اقتصادی استان برای تفریح ​​به روسیه رفت. و گردشگری، در دمای زیر ۱۸ درجه. کی میره تفریح!؟

درباره دستاوردهای مثبت سفر به روسیه توضیح دهید

استاندار گیلان بر ضرورت بازاریابی محصولات این استان در روسیه و کشورهای حاشیه خزر تاکید کرد و اظهار داشت: بازاریابی محصولات استراتژیک گیلان در روسیه و کشورهای مرزی خزر بدون سفرها و جلسات مشترک محقق نمی شود.

عباسی با بیان اینکه باید دستاوردهای مثبت سفر به روسیه تبیین شود، گفت: به جای پرداختن به دستاوردهای سفر، تنها به نکات منفی سفر و قسمت هزینه ای توجه شد.

وی با بیان اینکه بازار روسیه توسط کشورهای دیگر در حال تسخیر است، افزود: کالاها و محصولات ایران و گیلان در روسیه شناخته شده نیست و یکی از دستاوردهای سفر به این کشور، معرفی کالا بود.

استاندار گیلان با انتقاد از بی توجهی معاونت اقتصادی به عدم ساماندهی گمرک آستارا گفت: ساماندهی نشدن گمرکات آستارا و بلاتکلیفی کامیون داران در این بندر غیرقابل قبول است.

عباسی با تاکید بر ساماندهی گمرکات آستارا و رفع مشکل تردد کامیون ها، افزود: پای من به آستارا باز شود، برخی آقایان که حاضر به مسئولیت نشدند استعفا دهند و بروند.

وی با اشاره به درآمد ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی درآمد ارزی و عوارض گمرکی بندر آستارا، افزود: بخشی از این درآمد باید صرف تجهیز و ساماندهی گمرکات شود.

استاندار گیلان بر ضرورت بازاریابی چای و برنج و سایر محصولات استان تاکید کرد و تصریح کرد: فروش عمده برنج و چای به صرفه نیست و باید این محصولات برندسازی و در بسته بندی های شیک عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا