بانک و بیمه

نقره در مسیر ثبت رکورد قیمتی یک دهه اخیر| از سرمایه گذاری روی نقره غافل نشوید!

بازار؛ گروه بین المللی: با افزایش تنش ها در خاورمیانه و کاهش نرخ بهره بانکی در ایالات متحده، قیمت فلزات گرانبها همچنان در بازارهای جهانی افزایش می یابد. علاوه بر طلا که در میان این فلزات در صدر فهرست بازار قرار دارد، نقره نیز به دلایل مشابه در حال افزایش قیمت بوده و در چند روز اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

نقره صبح روز سه شنبه به وقت بازار آسیا توانست به ۳۱ دلار برسد که تنها ۴۵ سنت با اوج قیمت جولای فاصله داشت. در عین حال نمودارهای فنی نیز موید ادامه روند صعودی قیمت نقره است. در بازه زمانی روزانه، افزایش قیمت نقره ادامه دارد و انتظار داریم قیمت تا پایان امروز روند صعودی خود را حفظ کند که ممکن است برای سرمایه گذاران نقطه ای جالب و جذاب باشد.

آنچه ما مشاهده می کنیم، احتمال افزایش قیمت نقره به مقاومت ۳۱.۷۵ دلار است که به این معنی است که این فلز گرانبها سفید در یک روند صعودی جدید و قوی قرار دارد. در صورت شکسته شدن قیمت از این مقاومت، احتمال افزایش قیمت نقره تا ۳۲ دلار وجود دارد. این بالاترین قیمت نقره در دهه گذشته است که در ماه می شاهد آن بوده ایم.

در حال حاضر، محدوده ۳۰.۶۵ تا ۳۰.۷۰ دلار نشان دهنده حمایت فوری نقره است و در صورت از دست دادن این قیمت، قیمت می تواند تا محدوده ۳۰.۳۵ دلار کاهش یابد. البته توجه داشته باشید که قیمت فلزات گرانبها در بازار در میان مدت همچنان در حال افزایش است و زمانی که قیمت کاهش می یابد، باید به این وضعیت به عنوان یک فرصت خرید نگاه کرد. بهترین فرصت خرید بین ۳۰ دلار (حمایت روانی) تا ۳۰.۳۵ دلار است که زمان خوبی برای ورود به بازار محسوب می شود. با این حال، اگر قیمت به پایین‌تر از ۳۰ دلار ادامه داد، باید استراتژی‌های خرید خود را محدود کرده و منتظر تصمیم‌گیری بازار باشیم.

اسیلاتور SMA نقره ای ۵۰ روزه ۲۹ دلار است و به عنوان یک محور قیمت عمل می کند. تنها زمانی که ۲۹ دلار از دست می رود می توان گفت که روند بازار تغییر کرده و احتمالاً وارد فاز نزولی شده ایم. با این حال، تا زمانی که قیمت به بالای ۲۹ دلار برسد، همچنان باید به روند صعودی بازار در میان مدت امیدوار بود.

پتانسیل بیشتر برای افزایش قیمت نقره

نقره علاوه بر استفاده در ساخت جواهرات ارزشمند، کاربردهای صنعتی استراتژیک و مهمی نیز دارد، به ویژه در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، توربین ها، مدارهای الکترونیکی و در نهایت خودروهای الکتریکی. لازم به ذکر است که افزایش قیمت این فلز گرانبها تا حد زیادی به دلیل گرانبها بودن آن بوده و جنبه صنعتی نقره هنوز تاثیر مثبتی در بازار بر جای نگذاشته است. از آنجایی که بازار خودروهای برقی یا انرژی های تجدیدپذیر در ماه های اخیر چندان قوی نبوده و در رکود به سر می برد، در حال حاضر نمی توان انتظار افزایش قیمت نقره برای مصارف صنعتی را داشت.

اما در صورت فعال شدن مجدد بازار خودروهای برقی و سایر کالاهای ذکر شده در بالا، به دلیل کارکرد صنعتی این فلز استراتژیک می توان افزایش قیمت را انتظار داشت. حتی با توجه به افزایش تنش ها بین اسرائیل و حزب الله لبنان در روزهای اخیر و احتمال تشدید درگیری ها، همچنان پتانسیل افزایش قیمت قابل توجهی برای نقره در کنار طلا و پلاتین وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود. حتی در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه بین دو طرف، این افزایش قیمت احتمالاً بیشتر خواهد بود.

پتانسیل بعدی سیلور ناشی از ادامه روند کاهش نرخ سود بانکی در آمریکاست که پیش بینی می شود حداقل در یکی دو مرحله دیگر تا پایان سال جاری اجرایی شود. از آنجایی که این فرآیند تأثیر زیادی بر بازار فلزات سنگر گذاشته است، مطمئناً در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

به طور کلی می توان گفت که با وجود افزایش چشمگیر قیمت نقره در بازارهای جهانی، همچنان پتانسیل بیشتری برای افزایش قیمت این فلز صنعتی، گرانبها و استراتژیک وجود دارد که باید در تحلیل قیمت ها به آن توجه کنیم. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا