اخبار بورس

احزاب پوپولیستی، خطری جدید برای اتحاد غرب؟

آلمان، افراط گرایی سیاسی و تهدید برای اوکراین؛

آلمان پس از ایالات متحده، دومین اهداکننده بزرگ کمک های ملی به اوکراین است و نقشی کلیدی در اتحادیه اروپا و ناتو ایفا می کند. اما احزاب پوپولیست طرفدار روسیه در آلمان در حال افزایش هستند.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش فایننشال تایمز؛ تأثیر بالقوه دونالد ترامپ در جنگ اوکراین و اتحاد غرب به خوبی شناخته شده است، اما آنچه در آلمان اتفاق می افتد به همان اندازه مهم است. آلمان پس از ایالات متحده، دومین اهداکننده کمک ملی به اوکراین است و نقش مرکزی را در اتحادیه اروپا و ناتو ایفا می کند. اما احزاب پوپولیست طرفدار روسیه در آلمان در حال رشد هستند.

حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) در انتخابات ایالتی براندنبورگ روز یکشنبه با اختلاف اندکی پیروز شد. این سومین نتیجه قدرتمند حزب در بسیاری از انتخابات اخیر است. پس از مقام اول در انتخابات ایالتی در تورینگن و مقام دوم در زاکسن.

بیشتر بخوانید: آلمان برای حفظ رشد اقتصادی مبارزه می کند

همراه با آرای AfD و ائتلاف Saara Wagenknecht (BSW)، تقریباً یک سوم آلمانی ها – و حتی بیشتر در آلمان شرقی – به احزاب پوپولیستی رای می دهند که به شدت ضد مهاجر، ضد ناتو و مصمم به کمک به محاصره اوکراین هستند. . زمانی که ولودیمیر زلنسکی در ماه ژوئن با بوندستاگ صحبت کرد، همه اعضای AfD به جز چهار نفر از شرکت در آن خودداری کردند.

مواضع سیاسی احزاب AfD و BSW و همچنین اتهام به بسیاری از اعضای AfD که دارای مقاصد پنهان و افراطی هستند، احزاب سنتی آلمان را – حداقل در سطح ملی – تمایلی به ائتلاف با پوپولیست ها ندارند. اما ظهور احزاب افراطی در حال حاضر بر سیاست دولت تأثیر گذاشته است. تصمیم آلمان برای اعمال کنترل های مرزی با همسایگان اتحادیه اروپا ناشی از این نگرانی است که پوپولیست ها از مشکل مهاجرت غیرقانونی سوء استفاده کرده اند.

چالش های کیف و ناتو

طرفداران اوکراین می ترسند که تغییرات بعدی در سیاست آلمان شامل حمایت کمتری از کیف شود. ارتش اوکراین در حال حاضر با کمبود مهمات و نیرو برای مقابله با نیروهای روسی در شرق این کشور مواجه است. کاهش حمایت آلمان و آمریکا از اوکراین می تواند به پیروزی روسیه در جنگ کمک کند.

حتی اگر تانک‌های روسی وارد کی‌یف نشوند، حامیان اوکراینی نگرانند که دولت زلنسکی مجبور به دادن امتیازات ارضی شود که به ولادیمیر پوتین اجازه می‌دهد اعلام پیروزی کند. یک توافق بد صلح می تواند آینده اوکراین را به عنوان یک کشور باثبات به خطر بیندازد و پوتین را تشویق کند تا کشورهای دیگر را تهدید کند.

دوستان اوکراین در برلین نشانه های زیادی از کاهش حمایت آلمان می بینند. در حالی که بریتانیا و ایالات متحده بحث می کنند که آیا به موشک های دوربرد آنها اجازه حمله به خاک روسیه را بدهند، آلمان به صراحت اعلام کرده است که موشک های تاروس خود را به اوکراین عرضه نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چالش های سیاسی و اقتصادی ادغام Unicredit و Commertzbank

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که بسته کمکی جدید به اوکراین بدون کاهش بودجه از لحاظ سیاسی دشوار امکان پذیر نخواهد بود. تصمیم اتحادیه اروپا برای استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای حمایت از اوکراین به طور موقت فشار مالی بر برلین را کاهش داده است، اما مسئله کمک آلمان به اوکراین مطمئناً دوباره مطرح خواهد شد.

سیاستمداران مبارز در کیف و برلین استدلال می کنند که اگر پوتین در اوکراین شکست نخورد، ناتو و در نهایت آلمان را تهدید خواهد کرد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در نظرسنجی های سراسری عقب است و انتظار می رود در انتخابات فدرال سپتامبر آینده شکست بخورد. هواداران سرسخت اوکراین از این بیم دارند که شولتز در حال بررسی طرحی برای صلح پیش از انتخابات با روسیه برای احیای جایگاه سیاسی خود است.

نگرانی ها در مورد آنچه شولتز قصد داشت هفته گذشته در برلین با شایعاتی مبنی بر حضور یک گروه تماس از حزب سوسیال دموکرات وی در مسکو برای گفتگوهای محرمانه تایید شد. این مطالبات توسط صدراعظم رد شد. مهم ترین مشاوران شولتز تقریباً به همان اندازه که از سیاستمداران محدودکننده در برلین که خواهان افزایش قابل توجه کمک به کیف هستند، از پوپولیست های روسوفیلی خسته شده اند. آنها خود را نمایندگان میانه رو آلمان در قبال اوکراین می بینند. از دیدگاه شولتز، وظیفه دولت این است که از طریق سیاست های اساساً طرفدار اوکراین، یک کشور تقسیم شده را در کنار هم نگه دارد.

شولتز با روسیه صلح خواهد کرد؟

برای اوکراینی‌هایی که کمک‌های آلمان را شبیه لاک‌پشت می‌دانند، هر اشاره‌ای به احتیاط بیشتر از سوی دولت شولتز هشداردهنده است.

شولتز و متحدانش اصرار دارند که او در مورد تهدید پوتین ساده لوح نیست. آنها شاهد شواهدی از خشونت روسیه در اوکراین و همچنین خرابکاری و اطلاعات نادرست در خود آلمان هستند.

آنها اشاره می کنند که برخی از پیشرفته ترین تسلیحات روسیه در حال تولید در اوکراین استفاده نمی شوند و ظاهراً برای درگیری احتمالی آینده ذخیره می شوند.

شولتز از همه اینها آگاه است. اما رهبران سیاسی در لحظه زندگی می‌کنند و دیدگاه‌های آنها تقریباً به‌طور جدایی ناپذیر تحت تأثیر سیاست داخلی است. شولتز انتخابات بسیار سختی را پیش رو دارد و می خواهد به عنوان نامزد صلح شرکت کند.

او همچنین در برلین زندگی می کند، شهری که تاریکی و تراژدی زیادی را به خود دیده است، اما اکنون احساس می کند از خط مقدم اوکراین دور است. هفته گذشته، کافه‌های خیابانی و مسیرهای دوچرخه‌سواری نزدیک صدارت مملو از مردمی بود که از آفتاب اواخر تابستان لذت می‌بردند. برای هر دولت یا مردمی دشوار است که بپذیرد عصر تاریک به اروپا باز خواهد گشت.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا