اقتصاد جهان

فعالیت تجاری منطقه پولی یورو کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، فعالیت های تجاری در منطقه یورو در ماه سپتامبر با کاهش قابل توجهی مواجه شد و کاهش تقاضا نیز به کاهش فشارهای تورمی کمک کرد.

این امر احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه اکتبر را افزایش می دهد که برای تقویت رشد ضروری است.

بر اساس این گزارش، بخش خصوصی منطقه یورو در ماه سپتامبر کاهش قابل توجهی را ثبت کرد و به سطوح مشاهده شده در ژانویه سال گذشته رسید. این کاهش بیش از پیش بینی تحلیلگران بود.

شاخص مدیران خرید ترکیبی منطقه یورو (PMI) از ۵۱.۲ به ۴۸.۹ کاهش یافت که کمتر از پیش بینی اقتصاددانان ۵۰.۶ بود.

پس از بازگشت به فعالیت های تجاری در ماه اوت به دلیل المپیک، تولید بخش خصوصی فرانسه در سپتامبر دوباره به رکود سقوط کرد و مانند آلمان، شدیدترین کندی خود را از فوریه تجربه کرد.

هر دو بخش خدمات و تولید منطقه یورو عملکرد ضعیفی داشتند که نشان دهنده چالش های رو به رشدی است که شرکت ها در سراسر منطقه با آن مواجه هستند.

شاخص فعالیت تولیدی از ۴۵.۹ به ۴۴.۸ سقوط کرد که بیشترین کاهش را از دسامبر ۲۰۲۳ نشان داد و روند نزولی به بیست و هفتمین ماه متوالی رسید.

شاخص فعالیت خدمات نیز از ۵۲.۹ به ۵۰.۵ کاهش یافت که کمتر از پیش بینی ۵۲.۱ بود و کمترین افزایش را از فوریه تاکنون به ثبت رساند.

کاهش فعالیت های تجاری در منطقه یورو ناشی از کاهش سفارشات جدید و حتی کاهش سفارشات معوق و همچنین کاهش اعتماد مصرف کننده است.

علاوه بر این، شرکت ها تعداد کارکنان خود را برای دومین ماه متوالی کاهش دادند و تعداد اخراج ها به بالاترین سطح از آگوست ۲۰۲۰ رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا