ترندهای روز

با این ۷ نشانه می‌توان فهمید که در دل کسی جا داریم یا نه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: طبیعت انسان این است که بخواهد مورد پسند واقع شود. چه در محل کار، در میان دوستان قدیمی و جدید، یا با یک فرد جذاب که با او قرار ملاقات می گذارید، دوست داشتنی شدن یک میل طبیعی است که ریشه در آغاز زندگی انسان در این سیاره دارد.

احساس دوست داشتن نه تنها از نیاز ما به تعلق ناشی می شود، بلکه برای سلامت روان ما نیز ضروری است. حتی در زمان های دور نیز نمی توان پذیرفته شدن توسط یک گروه اجتماعی به عنوان مکانیزمی برای بقا را نادیده گرفت.

دانستن اینکه در بین همسالان خود محبوب هستید، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، باعث می شود احساس ارزشمندی کنید و در نهایت احساس رضایت شما را افزایش می دهد.

اگرچه توجه داشته باشید که ارزش شما با این امر تعیین نمی شود و به نظر دیگران وابسته نیست، اما به عنوان موجودات اجتماعی، ارتباط با دیگران بخش مهمی از وجود ما است.

دکتر النا تورونی، روانشناس و موسس کلینیک روانشناسی چلسی در گفتگو با وب سایت مترو بریتانیا به ما توضیح می دهد که چگونه علاقه دیگران را به خود تشخیص دهیم.

آنها شروع کننده تماس و ارتباط با شما هستند

دکتر تورونی توضیح می‌دهد: «وقتی کسی شما را دوست دارد، اغلب سعی می‌کند ارتباط برقرار کند و مکالمه را حفظ کند. این رفتار نشان دهنده علاقه واقعی به شما و تمایل به ایجاد رابطه است.

از منظر روانشناسی، او اشاره می کند که “ارتباطات مستمر نشان دهنده سرمایه گذاری یک فرد در رابطه است، خواه دوستی باشد، یک رابطه تجاری یا یک علاقه عاشقانه.”

آنها جزئیات شما را به یاد می آورند و به آنها توجه می کنند

هیچ احساسی بهتر از این نیست که کسی یک نکته کوچک خاص از زندگی شما را که به طور تصادفی در روز سه شنبه به او گفته اید به خاطر بیاورد.

دکتر تورونی می‌گوید توجه به جزئیات کوچک زندگی و یادآوری چیزهایی که به اشتراک گذاشته‌اید «نشان می‌دهد که آن شخص برای شما ارزش قائل است».

آنها کمک و پشتیبانی می کنند

دکتر تورونی می‌گوید: وقتی کسی شما را دوست دارد، معمولاً بدون اینکه شما آن را بخواهید، کمک و حمایت می‌کند. ممکن است در یک پروژه کاری کمک کند، یا فقط گوش شنوا باشد، یا شاید دوستی باشد که بدون تردید حاضر است همه چیز را برای مراقبت از بچه هایتان در روز جمعه کنار بگذارد تا شما بتوانید به کارهای دیگر رسیدگی کنید. دادن

از نظر روانشناسی، این رفتار «ریشه در همدلی دارد». یعنی از احساسات و نیازهای شما آگاه است و می خواهد به شما کمک کند. همچنین این فرد تمایل دارد به عنوان فردی قابل اعتماد و دلسوز شناخته شود که نشان از تعهد او به رفاه و سلامتی شماست.

به گفته دکتر تورونی، در جامعه ای پرشتاب که همه ما مشغول کار، امور مالی، زندگی اجتماعی و اولویت دادن به سلامتی خود هستیم، زمان یک منبع گرانبها است. بنابراین، وقتی شخصی گذراندن وقت با شما را در اولویت قرار می دهد، به این معنی است که شما برای او مهم هستید.

این می تواند شامل برنامه ریزی برای گردش، بردن شما به ناهار یا ترتیب دادن جلسات منظم باشد که همه اینها نشان می دهد که آنها از شرکت شما لذت می برند و می خواهند ارتباط قوی تری ایجاد کنند.

آنها زبان بدن را مثبت نشان می دهند

عشق فقط با کلمات نیست. نشانه های غیرکلامی نیز بسیار گویا هستند. دکتر تورونی توضیح می دهد: “کسی که شما را دوست دارد، اغلب زبان بدن باز و مثبت نشان می دهد، مانند برقراری تماس چشمی، خم شدن به شما هنگام صحبت کردن، یا لبخند زدن مکرر.”

این زبان بدن مثبت همچنین علاقه و احساس راحتی را منتقل می کند، به این معنی که فرد در اطراف شما احساس آرامش می کند و واقعا از حضور شما لذت می برد. علاوه بر این، مطالعات روانشناختی نشان می دهد که زبان بدن مثبت باعث ایجاد رابطه و اعتماد می شود.

از از شما تعریف می شود

دکتر تورونی می گوید: تعارف و ستایش نشانه مستقیم تحسین و محبت است.

وقتی کسی به طور خاص به دستاوردها، ظاهر یا ویژگی های شما اشاره می کند، نشان می دهد که شما را تحسین می کند و به شما احترام می گذارد.

از نقطه نظر روانشناسی، قرار ملاقات راهی برای “تقویت تعاملات مثبت و ایجاد یک رابطه قوی تر” است، چه اجتماعی، چه حرفه ای یا عاشقانه.

آنها اطلاعات شخصی خود را با شما به اشتراک می گذارند

به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی به این معنا نیست که شخصی باید مشخصات بانکی یا شماره ملی خود را به شما بدهد تا ثابت کند که شما را دوست دارد.

در واقع، به اشتراک گذاشتن داستان ها و روایت های شخصی در مورد زندگی خود است که نشان دهنده اعتماد و صمیمیت است.

دکتر تورونی در پایان می‌گوید: «وقتی کسی شما را دوست دارد، احتمال بیشتری دارد که افکار، احساسات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارد و شما را به دنیای شخصی خود دعوت کند.

در واقع، این سطح از باز بودن تمایل به تعمیق ارتباطات و ایجاد رابطه معنادارتر را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا