اخبار بورس

نفت در میان طوفان‌های جهانی

از چین تا خاورمیانه؛

قیمت نفت برنت با ۱.۳۴ دلار افزایش به ۷۵.۲۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام WTI آمریکا نیز با ۱.۳۸ دلار افزایش به ۷۱.۷۵ دلار رسید.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت به دلیل محرک های اقتصادی چین، تنش ها در خاورمیانه و خطر طوفان افزایش یافت. قیمت نفت در روز سه‌شنبه پس از اعلام محرک‌های مالی و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند بر عرضه‌های منطقه تأثیر بگذارد، قیمت نفت افزایش یافت، زیرا احتمال وقوع طوفان دیگری که تولید نفت در ایالات متحده، بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد، افزایش یافت. افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۳۴ دلار (۱.۸ درصد) افزایش یافت و به ۷۵.۲۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام WTI آمریکا نیز ۱.۳۸ دلار (۲ درصد) افزایش یافت و به ۷۱.۷۵ دلار رسید. تونی سیکامور، تحلیلگر بازار از IG گفت: “بازار نفت مشتاقانه منتظر اقدامات کاهشی بیشتر مقامات چینی برای مقابله با کندی رشد اقتصادی بوده است.”

بیشتر بخوانید: احزاب پوپولیست، تهدیدی جدید برای وحدت غرب؟

صبح همان روز، بانک مرکزی چین بزرگترین بسته محرک خود را از زمان شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که هدف آن خروج اقتصاد این کشور از رکود تورمی و دستیابی به اهداف رشد دولت است. این بسته که گسترده‌تر از حد انتظار بود و شامل کاهش بودجه و نرخ بهره بیشتر بود، آخرین تلاش پکن برای بازگرداندن اعتماد به اقتصاد پس از یک سری داده‌های ناامیدکننده است که به ترس از تداوم کاهش رشد اقتصادی دامن زد.

سیکامور در ادامه افزود: اطلاعیه امروز تا حدی خطرات نزولی قیمت نفت خام را کاهش می دهد.

با این حال، برای حفظ افزایش قیمت نفت، سیاست تسهیل پولی چین باید با سیاست های مالی انبساطی برای تحریک تقاضای داخلی همراه شود. به گفته کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، این امر بسیار مهم است. ارتش اسرائیل در خاورمیانه، یک منطقه کلیدی تولیدکننده نفت، روز دوشنبه گفت که حملات هوایی به مواضع حزب الله لبنان انجام داده است.

به گفته مقامات لبنانی، در این حملات ۴۹۲ نفر کشته و ده ها هزار نفر مجبور به فرار برای سرپناه شدند. این حملات این خطر را افزایش می‌دهد که ایران، تولیدکننده اوپک که از حزب‌الله حمایت می‌کند، به درگیری با اسرائیل نزدیک‌تر شود و می‌تواند به جنگ بزرگ‌تری در منطقه منجر شود.

در همین حال، تولیدکنندگان نفت ایالات متحده تلاش کردند تا کارگران را از سکوهای تولید نفت در خلیج مکزیک تخلیه کنند، زیرا انتظار می رفت طوفان دوم در دو هفته آینده به میادین نفتی فراساحلی برسد. چندین شرکت نفتی بخشی از تولید خود را متوقف کرده اند.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا