اقتصاد جهان

کوتاه آمدن مالک تلگرام در مقابل حفظ اطلاعات کاربران

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، پاول دوروف یکی از بنیانگذاران شبکه اجتماعی تلگرام به نقل از خبرگزاری تاس اعلام کرد که این پیام رسان می تواند آدرس IP و شماره تلفن کاربران را بنا به درخواست مقامات مربوطه به اشتراک بگذارد.

وی گفت: این اقدام مربوط به تخلف از قوانین تلگرام است و به منظور جلوگیری از سوء استفاده مجرمان از عملکرد جستجوی داخلی پیام رسان است.

مالک تلگرام همچنین گفت: ما اعلام کرده‌ایم که آدرس IP و شماره تلفن هرکسی که قوانین ما را نقض کند ممکن است در پاسخ به درخواست‌های قانونی با مقامات مربوطه به اشتراک گذاشته شود.

دوروف در ادامه تاکید کرد که تلگرام شرایط خدمات و سیاست های حفظ حریم خصوصی خود را در سراسر جهان به روز و یکپارچه کرده است.

به گفته دوروف، برخی از کاربران از عملکرد جستجوی تلگرام برای فروش کالاهای غیرقانونی سوء استفاده کردند.

وی بدون اشاره به جزئیات گفت که تیم تلگرام طی هفته های اخیر تمامی مطالب مشکل دار این پیام رسان را حذف کرده است.

دوروف گفت: چند هفته است که تیم ویژه‌ای از مدیران از هوش مصنوعی برای امن‌تر کردن جستجوی تلگرام استفاده می‌کنند.

وی افزود: تمام محتوای مشکل آفرینی که از طریق جستجو شناسایی کردیم، دیگر در دسترس نیست.

او همچنین از کاربران خواست تا محتوای غیرقانونی را گزارش کنند.

این اظهارات به عنوان یک تغییر ساختاری در سیاست تلگرام پس از بازداشت و مشروط شدن دوروف تلقی می شود، زیرا او قبلاً در برابر درخواست ها برای افشای اطلاعات کاربران مقاومت کرده بود.

دلیل اصلی دستگیری دوروف، اتهامات مربوط به نظارت ناکافی بر محتوای مجرمانه در بستر تلگرام بود. مقامات فرانسوی مدعی شدند که تلگرام برای مبارزه با فعالیت های مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، پولشویی و کودک آزاری به اندازه کافی عمل نکرده است.

تلگرام که حدود ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، در سال ۲۰۱۳ توسط دوروف و برادرش در روسیه تاسیس شد. این کارآفرین در اواسط دهه ۲۰۱۰ کشور را ترک کرد و در دبی ساکن شد. در سال ۲۰۲۱ تابعیت فرانسه را دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا