اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/04

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا که روز گذشته بیش از یک درصد افزایش یافته بود، امروز به رکورد جدیدی رسید. داده های ضعیف اقتصادی آمریکا احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت نقره به بالاترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسید.
قیمت طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۲۶۶۴ دلار و ۳۳ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۲۶۹۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.
گزارش اقتصادی آمریکا نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در این ماه به پایین ترین سطح خود در سه سال گذشته رسیده است. بنابراین، معامله گران انتظار دارند که نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو ۰.۷۵ درصد کاهش یابد.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا و نقره به عنوان دارایی های غیر انتفاعی و افزایش تمایل به خرید می شود. کاهش ارزش دلار همچنین خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزانتر می کند.
نقره بیشتر از طلا در معرض چرخه اقتصادی قرار دارد زیرا یک کالای صنعتی است و در فناوری های انرژی پاک مانند پنل های خورشیدی استفاده می شود.
پکن روز سه شنبه یک سری اقدامات محرک اقتصادی را برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی این کشور، به ویژه با هدف بهبود بازار املاک و مستغلات، که می تواند به نفع فلزات صنعتی باشد، اعلام کرد.
از ابتدای سال جاری، طلا حدود ۳۰ درصد و نقره ۳۵ درصد افزایش یافته است، اگرچه دلیل اصلی این امر ممکن است کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته گذشته باشد. خریدهای کلان بانک های مرکزی نیز از قیمت طلا حمایت کرده و تشدید تنش های ژئوپلیتیکی تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن را افزایش داده است.
سرمایه گذاران در حال حاضر منتظر داده های بیشتر در مورد اقتصاد ایالات متحده هستند، از جمله شاخص هزینه مصرف شخصی و تقاضا برای مزایای بیکاری در این کشور، که تعیین می کند فدرال رزرو چگونه سیاست های پولی را کاهش می دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۳۲.۳۵ دلار رسید و قیمت پلاتین با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۹۸۷.۵۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا