اخبار بورس

ایفای نقش مؤثر بانک مرکزی بر بازار سرمایه

کل بازار از کاهش نرخ بهره خواهد برد.

در مورد افزایش قیمت دلار نیما و همگرایی آن با نرخ دلار آزاد، تعدادی از صنایع مانند صنایع شیمیایی به خوبی می توانند از این افزایش نرخ دلار نیما و همگرایی آن با نرخ دلار آزاد بهره مند شوند. .

«اخبار بورسا»:

عرفان کاظم زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با افق میهن درباره ادامه روند بازار سرمایه در نیمه دوم سال گفت: بازار در نیمه دوم سال وضعیت بهتری نسبت به نیمه اول خواهد داشت. سال با توجه به تغییر دولت و روشن شدن سیاست‌های موجود، احتمال می‌رود با پیش‌روی سال، ریسک‌های سیستمی کاهش یابد و تنها ریسکی که باقی می‌ماند مربوط به تنش و جنگ است، هرچند به زودی مشخص می‌شود که آیا این جنگ است یا خیر. طول می کشد یا بسیار کوتاه است

وی ادامه داد: دو موضوع اصلی می تواند به بازار کمک کند. اولی مربوط به اقداماتی است که بانک مرکزی برای ادامه سال اتخاذ کرده است و موضوع بعدی مربوط به روابط خارجی است که شاهد شرایط خوبی برای جانشینی دولت جدید هستیم. در حال حاضر شاهد جدیت موضوعات و توافقات FATF هستیم و به دلیل همین بحث ها، سهام بانکی چند روزی است که در صف قرار گرفته و بازار کلی در حال ایجاد جو مثبت است.

با از سرگیری مذاکرات، درهای کشور باز خواهد شد

این کارشناس درباره نگاه بازار سرمایه به تداوم توافقات گفت: بازار سرمایه بسیار مطمئن است که توافقات انجام می شود و در واقع درهای کشور همچنان باز می شود و این دو موضوع اهمیت زیادی خواهد داشت. تاثیر بر آینده.” . در مرحله بعد انتخابات آمریکا را داریم که نتیجه آن می تواند بر بازار سرمایه تاثیر بگذارد و تاثیر بسیار زیادی بر این دارد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد و چه موضعی در قبال ایران خواهد گرفت.

وی افزود: بانک مرکزی نقش بسیار موثری در روند بازار سرمایه دارد. اگر نرخ سود کاهش یابد و نرخ های تامین مالی همه شرکت ها به نحوی کاهش یابد، کل بازار سود می برد و نمی توان گفت که فقط صنعت خاصی سود می برد. در مورد افزایش قیمت دلار نیما و همگرایی آن با نرخ دلار آزاد، تعدادی از صنایع مانند صنایع شیمیایی به خوبی می توانند از این افزایش نرخ دلار نیما و همگرایی آن با نرخ دلار آزاد بهره مند شوند. .

بیشترین تمرکز بازار روی نیم دلار است. دلار بازار آزاد هر چقدر هم افزایش پیدا کند، برای تعدادی از سهامی که ارز خود را با نیم دلار مبادله می کنند، سود خوبی به همراه نخواهد داشت، اما نتیجه معکوس خواهد داشت و هزینه های شرکت تورم زا افزایش می یابد و به دلیل فروش آنها. به نیم دلار بستگی دارد تغییر زیادی احساس نکن سوال تک نرخی شدن در بحث ارز: فاصله نیما و دلار آزاد باید کاهش یابد.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا