اخبار اقتصاد ایران

خبر خوش اخر هفته برای سهام عدالتی ها

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر عدم پرداخت سود سهام عدالت از سوی شرکت «مپنا» گفت: سازمان بورس همچنان به پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران ادامه می دهد. و با شرکت هایی که از مقررات تخلف کرده اند برخورد می شود.

به گزارش افق میهن سرمایه ایران، «ولی اله جعفری» با اشاره به اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پرداخت سود سهام عدالت، افزود: سازمان بورس با شرکت هایی که به موقع سود سهام عدالت را واریز نکرده اند برخورد خواهد کرد.

مکاتبات واریز با “مپنا”

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از مکاتبه سپرده گذاری مرکزی با شرکت مپنا برای پرداخت سود سهام عدالت خبر داد و تاکید کرد: هفته گذشته سپرده گذاری مرکزی برای پنجمین بار با شرکت مپنا مکاتبه کرده است. همچنین سازمان بورس به اخذ سود سهام عدالت از شرکت مربوطه ادامه می دهد.

جعفری پیش از این اعلام کرده بود: برای آن دسته از شرکت هایی که سود سهام عدالت پرداخت نکرده اند، گزارش تخلف تهیه و ابلاغ شده است.

جعفری البته به عدم واریز سود سهام مپنا به دلیل عدم وصول مطالبات مپنا از وزارت نیرو نیز اشاره کرد.

آخرین جزئیات سپرده سود سهام عدالت

بر اساس این گزارش، روز گذشته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به آخرین جزئیات پرداخت سود سهام عدالت، اعلام کرد: مابقی سود سهام عدالت توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تسویه شده است و صرفا شرکت مپنا برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که هنوز پرداخت نشده است.

به گفته وی، تاکنون در مجموع ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان برای سپرده مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت واریز شده است. ./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا