ترندهای روز

زنان اولین تار موی سفید خود را در چند سالگی می‌بینند؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیدن اولین موهای خاکستری می تواند شوکه کننده باشد. اما طبق یک مطالعه جدید، ممکن است این اتفاق زودتر از آنچه انتظار دارید رخ دهد.

در یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ زن، مشخص شد که نیمی از آنها اولین موهای خاکستری خود را در اوایل ۳۰ سالگی خواهند دید که معمولا بین ۳۱ تا ۳۵ سالگی رخ می دهد.

زنان اولین موهای خاکستری خود را در چه سنی می بینند؟

این تحقیق که توسط برند محصولات مراقبت از مو شوارتسکف انجام شد، نشان داد که ۱۷ درصد از زنان قبل از سن ۲۵ سالگی با اولین موهای خاکستری خود مواجه می شوند.

در حالی که بسیاری از افراد استرس ناشی از کار یا کودکان را عامل سفید شدن مو می دانند، کارشناسان معتقدند که این فرآیند بخشی از روند طبیعی رشد و پیری است.

همچنین این بررسی نشان داد که مو نقش مهمی در هویت افراد دارد.

با مشاهده موهای سفید، بیش از نیمی از زنان نگران پیری خود هستند، از هر پنج زن، دو نفر احساس می‌کنند که به خاطر موهای سفیدشان مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرند، ۳۶ درصد نسبت به خود و ظاهرشان اعتماد به نفس کمتری دارند، و سومی زنان نیز جذابیت کمتری پیدا می‌کنند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، از هر پنج زن، یک زن هنوز معتقد است که کندن یک موی خاکستری منجر به رشد چندین موی سفید بیشتر می‌شود و تقریباً از هر ده یک نفر معتقد است که هر چه بیشتر موهای خود را رنگ کنید، سریع‌تر سفید می‌شوند. . .

حدود ۸۰ درصد از زنان معتقدند که استرس باعث تسریع سفید شدن موها می شود و ۷۱ درصد نیز ژنتیک را عامل اصلی در این فرآیند می دانند.

ایوا پرودمن، متخصص سلامت مو و پوست سر، گفت:

عدم فعالیت ملانوسیت ها که مسئول تولید رنگ در مو هستند، دلیل اصلی سفید شدن موها است.

استرس طولانی مدت می تواند روند خاکستری شدن را تشدید کند، اما علت اصلی آن نیست. افزایش سن هنوز یکی از عوامل اصلی سفید شدن موها است.

با گذشت زمان و تغییر موها و سفید شدن آنها ممکن است احساس کنیم بخشی از هویت خود را از دست داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا