ترندهای روز

خداحافظی با دایناسور مشهور دنیای وب

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

موزیلا نام تجاری خود را برای ادای احترام به ریشه های خود در نت اسکیپ (اولین مرورگر وب که بعداً توسط بنیاد موزیلا خریداری شد) به روز کرده است و سازمان اصلی را از فایرفاکس متمایز می کند.

تغییر قابل توجه در لوگوی شرکت موزیلا این است که اکنون موزیلا را با تایپوگرافی جدید می خواند و پرچمی به شکل حرف M در کنار آن قرار گرفته است.

این پرچم نماد “روح فعال” برند است و با توصیف بنیاد موزیلا از خود مطابقت دارد: “یک سازمان غیرانتفاعی که بر شفافیت، نوآوری و مشارکت در اینترنت تاکید دارد” و به طور منظم گزارش های حفظ حریم خصوصی منتشر می کند که سیاست ها و اقدامات امنیتی شرکت را بررسی می کند. تکنولوژی را بررسی می کند.

خداحافظی با دایناسور معروف دنیای وبلوگوهای قدیمی و جدید موزیلا

ایمی ببینگتون، مدیر برند موزیلا، گفت: “ما عمداً سیستمی را طراحی کردیم که کاملاً با مخاطبانمان، از توسعه دهندگان گرفته تا حامیان، تأثیرگذاران و فعالان همسو باشد. “این سیستم مربوط به توسعه دهندگان محلی است که در حال توسعه ابزارهایی برای توانمندسازی کاربران، مقامات دولتی هستند. به دنبال قوانینی برای بهبود ایمنی اینترنت هستند و مصرف کنندگان روزمره که به دنبال بازپس گیری کنترل زندگی دیجیتال خود هستند.”

خداحافظی با دایناسور معروف دنیای وب

تصویر پرچم، همراه با نقطه روی آن، یادآور دایناسور نمادینی است که به عنوان اولین لوگوی موزیلا در سال ۱۹۹۸ طراحی شد. موزیلا می‌تواند به نمادی برای سبک هنری ASCII ما و انگیزه‌ای برای طرفداران ما تبدیل شود. به گزارش The Verge، مارک سورمن، مدیرعامل این شرکت گفت. آژانس برندینگ جهانی JKR با موزیلا در ایجاد این برند جدید همکاری کرده است.

موزیلا رنگ قرمز مورد استفاده در لوگوی قدیمی دایناسور تایرکس را کنار گذاشت و در عوض از سبز برای افزودن رنگی به پس زمینه سفید یا سیاه استفاده کرد. این تغییر به همراه فونت های سفارشی Mozilla Semi-Slab، Mozilla Sans و Mozilla Sans Text جایگزین نام تجاری قبلی موزیلا می شود که در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده بود.

وب سایت موزیلا همچنان از برند قدیمی خود استفاده می کند، اما به تدریج به روز می شود. بابیگتون می گوید: «ما می خواهیم نام تجاری خود را در محیط های مختلف و در سطوح مختلف گسترش دهیم تا دوباره موزیلا را به مردم یادآوری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا