ترندهای روز

سم آلتمن می‌گوید مصرف روان‌گردان زندگی او را تغییر داده است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

شنیدن سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، که به نظر می رسد بسیار مطمئن و آرام است، می گوید که از اضطراب زیادی رنج می برد، ممکن است تعجب آور باشد. او در مصاحبه ای جدید از تجربه خود در مورد اضطراب حتی استفاده از داروهای روانگردان صحبت کرده است. آلتمن می گوید استفاده از داروهای روانگردان زندگی او را تغییر داده و او را آرام کرده است. البته آلتمن قبلا در X در مورد داروهای روانگردان پست گذاشته و خود رئیس یک استارت آپ روان درمانی است.

سام آلتمن در مصاحبه ای با پادکست Life in Seven Songs گفت که او قبلاً “فردی بسیار مضطرب و ناراضی” بود و داروهای روانگردان به او کمک کردند “آرام شود”. وقتی از او پرسیدند که مصرف داروهای روانگردان چگونه زندگی او را تغییر داد، گفت:

“اگر به من می گفتید که تعطیلات آخر هفته در مکزیک تفاوت قابل توجهی در این وضعیت ایجاد می کند، قطعاً نه می گویم. اما واقعاً تغییر کرد.”

استفاده روانگردان اثر سام آلتمن

سام آلتمن مشخص نکرد که چه ماده روانگردانی مصرف کرده است، اما گفت این تجربه او را از بسیاری جهات تغییر داده است. یکی از بزرگترین تغییرات این بود که او احساس آرامش می کند و این تغییر کیفیت زندگی او را بهبود بخشیده و به او کمک کرده تا با کارهای دشوار کنار بیاید.

مدیرعامل OpenAI گفت که در جشنواره Burning Man داروهای روانگردان مصرف کرده است، اما چیزی که زندگی او را تغییر داد مصرف داروهای روانگردان در سفرهایی بود که با یک راهنما انجام داد. البته این اولین بار نیست که این چهره تاثیرگذار هوش مصنوعی به طور علنی درباره داروهای روانگردان صحبت می کند.

آلتمن علاوه بر استارتاپ های سلامتی مختلفی که این میلیاردر روی آنها سرمایه گذاری کرده است، رئیس هیئت مدیره استارتاپی به نام Journey Colab است که با تجویز داروهای روانگردان درمانی به افراد مبتلا به اعتیاد کمک می کند. البته مشخص نیست که او همچنان این سمت را بر عهده دارد یا خیر.

در سال ۲۰۲۲، آلتمن نامه ایکس در مورد داروهای روانگردان منتشر کرد و حتی ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و حامی داروهای روانگردان، به او پاسخ داد. پست آلتمن در مورد اثرات منفی آمفتامین ها و اثرات مثبت روانگردان ها بود.

به گفته این اینسایدر، استفاده از روانگردان توسط غول های فناوری، روش جدیدی نیست. استیو جابز، بنیانگذار اپل نیز از ال اس دی استفاده می کرد. بر اساس تحلیل YouGov، به طور کلی، حدود ۲۸ درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال ۲۰۲۲ گفتند که حداقل یک بار در طول زندگی خود از داروهای روانگردان استفاده کرده اند. اما طبیعتا این مواد را نباید بدون مشورت پزشک به افراد عادی توصیه کرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا