ورزشی

بیانیه رسمی فیفا درباره تعلیق فوتبال اسرائیل

فیفا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: این نهاد با درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) مبنی بر تعلیق تیم ملی و باشگاه‌های اسرائیلی از رقابت‌های بین‌المللی در تاریخ ۳ اکتبر (۱۲ مهر) موافقت کرد. مهر) بررسی خواهد کرد.

پیش از این ۱۲ کشور خاورمیانه از فیفا خواسته بودند تا تمامی تیم های رژیم صهیونیستی را به دلیل حمله به نوار غزه از رقابت های بین المللی حذف کند. این گروه مبتکر توسط برادر ناتنی پادشاه اردن، شاهزاده علی بن حسین، که رئیس فدراسیون فوتبال غرب آسیا است، رهبری می شد. این گروه همچنین شامل فدراسیون های فوتبال فلسطین، عربستان سعودی، قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت، لبنان، عمان، سوریه و یمن است. بعدها فدراسیون فوتبال ایران نیز به این فراخوان پیوست.

فدراسیون فوتبال فلسطین همچنین می گوید که یک ارزیابی حقوقی مستقل از پیشنهاد PFA برای تحریم اتحادیه فوتبال اسرائیل (IFA) به دلیل نقض فیفا و قوانین بین المللی دریافت کرده است. ما به ویژه از حرفه ای بودن و بی طرفی فیفا در رسیدگی به این موضوع قدردانی می کنیم. PFA اطمینان دارد که موضوع را برای ارزیابی کامل و عادلانه بودن روند فعلی به کارشناسان حقوقی ارجاع می دهد.

فدراسیون اضافه کرد: ما صبورانه منتظر تصمیم نهایی هستیم که قرار است در ۱۲ مهرماه شورای فیفا تصمیم گیری کند. با این اطمینان که این روند در نهایت منجر به عدالت و برابری برای فوتبال فلسطین و ورزشکاران آن خواهد شد.

پیش از این پورتال one.co.il گزارش داده بود که کمیسیون ویژه فیفا پس از بررسی گزارش کارشناسان با درخواست حذف اسرائیل از این رقابت ها موافقت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا