محیط زیست

هوای اصفهان ۸ درجه سرد می‌شود / ثبت دمای نزدیک به صفر در مناطق کوهستانی استان

نوید حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که از نیمه شمالی استان موج ناپایداری پیش بینی می شود.

وی افزود: بر اساس این شرایط جوی در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود و در نواحی شرقی و شمالی استان وزش باد لحظه ای همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود که باعث کاهش دید می شود. و کیفیت هوا برای گروه های حساس در مناطق شرقی در حد ناسالم است. شمالی و مرکزی خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: با توجه به ریزش هوای سرد از عرض های شمالی، کاهش دما از اوایل امروز تا اواسط هفته پیش بینی می شود. در نیمه شمالی، شرقی و غربی استان طی روزهای شنبه رگبار باران همراه با رعد و برق خواهد بود. و یکشنبه هفته آینده انتظار می رود.

وی درباره هشدار زردرنگ هوا با فعالیت سامانه وزش باد، گرد و خاک، افت محسوس دمای هوا در تمامی مناطق به ویژه نیمه شمالی استان اظهار کرد: این سامانه از اوایل امروز تا یکشنبه هشتم آغاز می شود. مهر همراه با وزش باد شدید، وزش باد موقت و گرد و خاک در مناطق شمالی و شرقی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شمال، شرق و مرکز استان از پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه پیش بینی می شود.

حاجی بابایی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا بین شش تا هشت درجه از اواخر وقت چهارشنبه تا اواسط هفته آینده در تمامی مناطق به ویژه نیمه شمالی استان گفت: کمینه دما در سرد و نزدیک به صفر خواهد بود. مناطق کوهستانی.”

وی بیان کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان کاهش دما در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان به ویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، زواره، کاشان، آران و بیدگل، کاهش می یابد. کهپایه، مهاباد، مورچه خورت. ، نایین، نطنز، ورزنه، فرودگاه اصفهان، شهر اصفهان، برخوار (دولت آباد) و هرند بیشتر به چشم می خورند.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص وقوع وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در شمال و شرق و مرکز استان از امروز تا پایان پایان یکشنبه هشتم مهر هشدار داد

وی افزود: نفوذ و خیزش گرد و غبار در نقاط مستعد و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در راه های ارتباطی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده ای، احتمال آسیب به تجهیزات حساس به باد و گرد و غبار، آسیب به محصولات کشاورزی، خطر حوادث در کوهنوردی و یخ زدگی محصولات کشاورزی و باغات در پنج روز آینده وجود دارد.

حاجی بابایی تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات و یا توقف در کنار سازه های ناپایدار و درختان کهنسال توصیه می شود.

وی بیان کرد: اجرای اقدامات لازم برای حفاظت از تجهیزات حساس به باد و گرد و غبار، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به بخش کشاورزی، اطمینان از استحکام سازه های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از پرواز با هواپیماهای سبک یا استفاده از وسایل پرنده. لازم است اقدامات لازم برای کنترل دمای گلخانه، باغات، مزارع و کاهش خطر سرمازدگی انجام شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سانتیگراد و کمینه دما فردا صبح به ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دمای هوای هیچ یک از شهرهای اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت نشده است، گفت: دمای هوای ۳۳ شهر استان زیر ۴۰ درجه است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتی گراد و بویین میاندشت با حداقل دمای ۳ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا