ترندهای روز

گذشته شهر خود را در گوگل ببینید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ویژگی جدید Google Earth به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر تاریخی مناطق مختلف را مشاهده کنند. این تصاویر هوایی و ماهواره ای مربوط به ۸۰ سال گذشته است.

گوگل قبلاً ابزاری به نام Timelapse منتشر کرده بود که تصاویر ماهواره ای از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۲ را نمایش می داد.

گذشته شهر خود را در گوگل ببینید

ویژگی جدید Google Earth فراتر از قابلیت Timelapse عمل می کند. با استفاده از این ابزار می توانید تغییرات مخزن آب کالیفرنیا را در پنج سال گذشته مشاهده کنید یا تصاویری از لندن، برلین و ورشو در آغاز جنگ جهانی دوم را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های شهرهایی مانند سانفرانسیسکو در سال ۱۹۳۸ را با تصاویر همان شهر در سال ۲۰۲۲ مقایسه کنید. این ویژگی حسی شبیه به وب‌سایت ۱۹۴۰s.nyc را القا می‌کند که از آرشیو شهر نیویورک برای نمایش عکس‌های ساختمان‌های موجود در شهر استفاده می‌کند. ۱۹۳۹ و ۱۹۴۱.

گذشته شهر خود را در گوگل ببینید

گوگل علاوه بر امکان سفر در طول زمان، تصاویر جدیدی از خیابان های نزدیک به ۸۰ کشور جهان را به سرویس Street View خود اضافه کرده است. عکس ها مکان هایی مانند لاگستور در دانمارک، اواکساکا در مکزیک و تاسمان در نیوزیلند را به تصویر می کشند. به گفته گوگل، جدیدترین دوربین خیابانی این شرکت تنها ۷ کیلوگرم وزن دارد و بر روی هر خودرویی قابل نصب است. این ویژگی به گوگل امکان می دهد نمای خیابان را حتی بیشتر گسترش دهد. در حال حاضر، نمای خیابان میزبان بیش از ۲۸۰ میلیارد تصویر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا