خودرو

پیش بینی مهم درباره بازار خودرو در پاییز 1403


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: قیمت خودروها به عوامل مختلفی از جمله نوع خودرو، برند، سال تولید و وضعیت بازار بستگی دارد. در سال‌های اخیر، نوسانات قیمت مواد اولیه و تغییر نرخ ارز تاثیر زیادی داشته است. آینده نزدیک

روند قیمت خودرو با فرا رسیدن پاییز

از ابتدای سال جاری تا امروز نزدیک به شش ماه می گذرد و در این مدت قیمت خودرو نه تنها افزایشی نداشته، بلکه کاهش قابل توجهی نیز داشته است و اگر قیمت اکثر خودروهای موجود در بازار را نسبت به قیمت آن مقایسه کنیم. در ابتدای سال ۱۴۰۳ می توان به این نتیجه رسید. علاوه بر این باید توجه داشت که بهترین زمان برای رونق بازار خودرو، تعطیلات تابستانی و درست قبل از تعطیلات نوروزی است.

بازار خودرو در سه ماهه گذشته نشان داد که تقاضا به قدری کم بوده که قیمت ها به جای افزایش کاهش یافته است. اکنون با شروع فصل پاییز و فصل سرما به نظر می رسد رکود فعلی شدیدتر شود.

اما خبری که دیروز سر و صدای زیادی به پا کرد، مربوط به توییت عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی دولت چهاردهم است. وی در صفحه شخصی خود نوشت: امروز با تدبیر رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت، بالاخره نقطه کور واردات خودرو را باز کردیم تا همه بدانند که اجازه انحصار در هیچ زمینه و صنعتی را نخواهیم داد . همه صنایع باید با رقبای خارجی خود رقابت کنند. منافع ملت ایران در رقابت است.

این توییت، که برخی کارشناسان معتقدند، احتمالاً شوک رکودی جدیدی را به بازار وارد می کند. با این حال، بازار خودرو ثابت کرده است که برخوردهای خبری در حوزه واردات خودرو در دو سال اخیر تاثیری در توسعه آن نخواهد داشت.

آیا تا عید یخ بازار آب می شود؟

تجربه تاریخی نشان داده است که این امر معمولا از وسط اتفاق می افتد بهمن هر ماه روند بازار خودرو رو به افزایش است و این افزایش قیمت ها تا پایان ادامه دارد اسفند ادامه می دهد بنابراین، این احتمال وجود دارد که پس از رکود پاییز، یک رشد صعودی در انتظار بازار خودرو باشد. علاوه بر این نباید تاثیر افزایش نرخ ارز در بازار آزاد را نادیده گرفت و اگر این افزایش نرخ ارز در ماه های پایانی سال رخ دهد، احتمال افزایش شدت افزایش قیمت خودرو وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا