اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/06

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز جمعه در آسیا کاهش یافت، اما همچنان با رکورد جدید ثبت شده در روز گذشته فاصله زیادی ندارد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۶۷۰ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۶۹۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.
ارزش دلار در آستانه انتشار شاخص مخارج مصرف شخصی در آمریکا افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی گران کرد.

تحلیلگران بر این باورند که انتظارات برای کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا مانع از تاثیر قابل توجه دلار بر قیمت طلا خواهد شد. علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان به نفع طلا است و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن را افزایش می‌دهد. معامله گران همچنین منتظر انتشار داده های مربوط به تورم در ایالات متحده هستند که می تواند بر جهت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد و محرک بیشتری برای طلا ایجاد کند.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، این هفته هشدار داد که بانک مرکزی نیازی به کاهش بیش از حد نرخ بهره ندارد، اما دیگر مقامات فدرال رزرو راه را برای کاهش قابل توجه نرخ ها هموار کرده اند.
فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست نوامبر خود نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد دیگر کاهش دهد.
مرکز تحقیقات اقتصادی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری با نرخ سالانه ۳ درصد مطابق با انتظارات رشد کرده است.
علاوه بر فدرال رزرو آمریکا، کاهش نرخ بهره توسط سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز باعث تقویت فعالیت های اقتصادی می شود و محرک های اقتصادی چین باعث بهبود اقتصاد این کشور و جلوگیری از افزایش ارزش دلار می شود که به نفع طلا خواهد بود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵۸ درصد کاهش به ۳۲.۱۶ دلار و پلاتین ۰.۷۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۴.۵۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا