اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/07/07 |برنت 71 دلار و 98 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی افزایش یافت که سرمایه گذاران احتمال افزایش عرضه جهانی نفت را در بحبوحه محرک های اقتصادی جدید چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، بررسی می کنند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۵۳ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۸ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۷۵ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۱۸ سنت با ۵۱ سنت معامله شد.
نفت برنت در هفته گذشته ۳ درصد و نفت آمریکا ۵ درصد کاهش یافته است.
بانک مرکزی چین روز جمعه با کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکی این کشور به رشد اقتصادی ۵ درصدی دست یافت.

انتظار می‌رود محرک‌های بیشتری قبل از شروع تعطیلات چین در اول اکتبر اعلام شود.
اما با وجود محرک های اقتصادی قوی در چین، تحلیلگران می گویند نگرانی ها در مورد برنامه اوپک برای افزایش تولید مانع از افزایش قیمت نفت می شود.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس قصد دارند تولید خود را از اول دسامبر ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.
فایننشال تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که این تصمیم نتیجه عزم عربستان سعودی برای کنار گذاشتن هدف نفتی ۱۰۰ دلاری خود و بازپس گیری سهم بازار است.
توافق گروه‌های مخالف در لیبی برای پایان دادن به درگیری‌ها در روز پنجشنبه همچنین منجر به ورود بشکه‌های نفت بیشتر به بازار خواهد شد. این درگیری باعث شده بود که صادرات نفت خام لیبی از بیش از یک میلیون بشکه در ماه گذشته به ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.
در آمریکا، برخی از اپراتورها به دنبال باران های طوفان هلن در فلوریدا، فعالیت خود را در خلیج مکزیک آغاز کردند. در همین حال، خسارت ناشی از طوفان بر تقاضای سوخت در این ایالت که سومین مصرف کننده بزرگ بنزین در کشور است، تأثیر خواهد گذاشت.
انتهای پیام/۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا