ورزشی

«دراگان اسکوچیچ» هستم؛ یک قدرندیده در ایران!

مدیران باشگاه تراکتورسازی که فصل گذشته و پس از پایان همکاری با پاکو خمس به دنبال عقد قرارداد با یحیی گل محمدی بودند اما همکاری آنها با گل محمدی به پایان نرسید و قطعی نشد، قبل از شروع فصل جاری تصمیمی غیرمنتظره گرفتند. فصل جدید لیگ برتر امضای قرارداد با دراگان اسکوچیچ! سرمربی کروات پس از روزهای درخشانی که در تیم ملی سپری کرد، به یکباره از این تیم جدا شد و به نظر می رسید سال ها از فوتبال ایران دور باشد اما پیشنهاد تراکتورسازی او را وسوسه کرد تا به ایران بازگردد.

تراکتوری ها در شرایطی با اسکوچیچ به توافق رسیدند که پیش از این بحث حضور این سرمربی کروات در پرسپولیس مطرح بود اما دراگان به درخواست سرخپوشان پایتخت پاسخ منفی داده بود. جالب اینجاست که تا روز رونمایی از دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی، حتی احتمال حضور او روی نیمکت تراکتورسازی هم داده نمی شد اما مدیران باشگاه تبریزی مذاکرات خود را با اسکوچیچ به شکلی آرام ادامه دادند. و با او به توافق رسید و حالا عملکرد خوب این سرمربی در فصل جدید باعث شده تا بتواند پاسخ مناسبی به اعتماد مسئولان باشگاه تراکتورسازی بدهد.

سرخ پوشان تبریزی در بازار نقل و انتقالات تابستانی ستاره های سرشناسی را به خدمت گرفتند تا دراگان اسکوچیچ مانند دوران حضورش در تیم ملی با چالش مدیریت یک تیم پر ستاره روبرو شود. با این وجود مروری بر کارنامه تبریزی در فصل جدید نشان می دهد که اسکوچیچ در این ماموریت مهم موفق بوده و در ۶ هفته گذشته کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است. به طوری که تراکتور در مرحله فعلی صدرنشین لیگ بیست و چهارم است.

از امتیاز گرفتن مقابل مدافع عنوان قهرمانی تا شکست سپاهان در اصفهان!

شاگردان اسکوچیچ فصل را با پیروزی ۲ گله مقابل مس در رفسنجان آغاز کردند و سپس در خانه ۲ امتیاز ارزشمند مقابل پرسپولیس ۱۰ نفره را از دست دادند. با این حال نمی توان عملکرد برتر و تهاجمی شاگردان اسکوچیچ را نادیده گرفت و به درخشش دروازه بان الجزایری پرسپولیس اشاره ای نکرد. پیروزی ۴ گله مقابل هوادار باعث شد امتیاز تراکتور به عدد ۷ برسد اما باخت ناگهانی در خانه مقابل ذوب آهن آب سردی بر بدن تراکتوری ها بود که توانستند به سرعت و پس از شروع طوفانی لیگ جدید آسیا جبران کنند. سرخپوشان تبریزی در فصل رقابت‌ها و با پیروزی ۳ گل مقابل الوکره قطر از سد خیبر خرم آباد گذشتند و شب گذشته با برتری ۱۰ تیمی مقابل سپاهان در اصفهان به صدر جدول لیگ برتر رسیدند.

بهترین ها برای تیم اسکوچیچ

تراکتورسازی اولین تیم فصل جدید لیگ برتر است که تعداد گل هایش ۲ رقمی شده و بهترین خط حمله لیگ بیست و چهارم را در اختیار دارند. بهترین گلزن فصل نیز از تراکتورسازی است و امیرحسین حسین زاده توانست زیر نظر دراگان اسکوچیچ احیا شود و با ۴ گل آقای گل است. نکته جالب اینکه نام دانیال اسماعیلی فر و ریکاردو آلوز در بالای جدول برترین گلزنان همان فصل دیده می شود که هر کدام توانسته اند در فصل جدید دو بار در نقش گلزن تیم تراکتور بدرخشند.

ملوان، خونه به خونه، صنعت نفت، تیم ملی و حالا تراکتور!

دراگان اسکوچیچ را یکی از شایسته ترین سرمربیان فوتبال ایران می دانند. چرا که او توانست به همراه ملوان بیشترین امتیاز این تیم را در تاریخ لیگ برتر کسب کند و تیم را به فینال جام حذفی برساند و در دوران سرمربیگری خود در نفت عملکرد درخشانی داشت. صنعت اسکوچیچ در تیم ملی به سریع ترین صعود تاریخ ایران به جام جهانی دست یافت و در ۱۸ مسابقه ۱۵ برد را به دست آورد. نکته جالب اینکه هدایت تراکتورسازی با برد مقابل سپاهان نستاره هم به دست آمد، آن هم با تیم ۱۰ نفره! نکته خاص این است که در سال های گذشته از اسکوچیچ در رده مربیان موفق و بزرگ نامی نمی شد اما حالا با درخشش در تراکتورسازی سعی کرده بیشتر توجهات را به خود جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا