اخبار اقتصاد ایران

شوک به متقاضیان مسکن دولتی؛زمان واریز آورده ماهانه شد!

این در حالی است که قرار بود هر ۳ تا ۴ ماه یکبار برای متقاضیان نهضت ملی مسکن واریز شود که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامک زمان واریز مبلغ را به ماهانه تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، حدود ۳ سال از اجرای طرح نهضت ملی مسکن می گذرد که در ابتدا قرار بود تهرانی ها با ۱۵۰ میلیون تومان خانه دار شوند.

وزیر اسبق راه و شهرسازی دی در ماه ۱۴۰۰ در این باره گفت: سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد و اقساط این تسهیلات ۲۰ ساله است که اقساط این وام پلکانی می شود، یک نفر. که امروز ۴۵۰ میلیون تومان دریافت می کند در ۲۰ سال آینده حدود یک و نیم میلیارد تومان می پردازد. پلکانی می شود، افرادی که امروز ثبت نام می کنند ۲ سال بعد از تحویل مسکن شروع به پرداخت اقساط می کنند.

قاسمی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم فردی که در تهران زندگی می کند اگر خودش ۱۵۰ میلیون تومان بیاورد صاحب خانه شود، چون زمین رایگان است، با وزارت دفاع هماهنگی های خوبی داشتیم که مصالح بخریم به گونه ای که تورم کمتر شود. تاثیر بر آن مجوز کار با قیمت ارزان، سهم هزینه نظام مهندسی کمتر و همچنین مالیات بسیار کمتری پرداخت می شود.

به گزارش تسنیم، حدود ۳۱ ماه از این بیانیه می گذرد و متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تهران بسیار بیشتر از رقم اعلام شده این طرح را آورده و واریز کرده اند. بدون توجه به این اتفاق، متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار بود هر ۴ ماه یکبار ودیعه بگذارند.

این در حالی است که در یک نمونه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تغییر رویکرد و ارسال پیامک هشدار به متقاضیان.

این پیامک به شرح زیر است؛

«با توجه به شروع اجرای طرح های نهضت ملی و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، تا تاریخ ۲۰/۰۷/۱۳۰۳ تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان تکمیل شود (مبلغ این قسط ۵۰ میلیون تومان است. عدم واریز وجه به موقع باعث توقف پروژه، افزایش قیمت و متضرر شدن متقاضیان بر اساس یک میلیون تومان در روز، در صورت تاخیر در پرداخت خواهد بود در امتیازدهی و رتبه متقاضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران.

این هشدار پیامکی زودتر برای متقاضیان ارسال شده است شهریور اداره کل راه و شهرسازی استان در ماه جاری با ارسال پیامکی به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن هشدار داد که نسبت به تکمیل تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان اقدام کنند.

با توجه به شروع اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، چنانچه تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان سهم خود را تکمیل نکرده‌اید، مقتضی است نسبت به تکمیل سهم تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان اقدام نمایید. محدودیت اعلام شده توسط ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ اقدام کنید.

عدم واریز وجه به موقع باعث توقف پروژه، افزایش قیمت و متضرر شدن متقاضیان می شود. بدیهی است با توجه به امتیازدهی بر اساس یک میلیون تومان در روز، در صورت تاخیر در پرداخت پرونده ها، یک امتیاز در رتبه و رتبه متقاضی لحاظ می شود.

به گزارش تسنیم، متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران قرار بود با سپرده ۱۵۰ میلیون تومانی و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات صاحب خانه شوند اما امروز همین متقاضیان با مشکل پرداخت ماهانه و البته یک وام ۸۰۰ میلیون تومانی، وامی که هنوز اعلام نشده است. . با این تفاسیر شایسته است وزیر راه و شهرسازی هرچه سریعتر به این موضوع ورود کند تا از تبعات منفی برای متقاضیان که یکی از آنها «لغو پروژه» است، جلوگیری شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا