بانک و بیمه

ثبت‌نام شبانه‌روزی متقاضیان وام ازدواج آغاز شد

به گزارش افق میهن، مهدی سحابی از بانک مرکزی در تشریح الحاقیه های جدید اضافه شده به سامانه ثبت نام درخواست متقاضیان وام ازدواج اظهار کرد: با به روز رسانی جدید سامانه ثبت نام قرض الحسنه وام ازدواج، متقاضیان می توانند در هر زمان از سال ثبت نام اولیه انجام دهند. در روز یا شب و زمانی که بانک عامل مورد نظر دارای سهمیه نیست، این بانک را رزرو کنید.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات اعتبار ازدواج در سامانه بانک مرکزی در گذشته با مشکلاتی همراه بوده است، تصریح کرد: با توجه به گزارش های دریافتی مبنی بر مشکلات ثبت نام در سامانه اعتبار ازدواج، این سامانه به روز شده و تغییراتی در آن ایجاد شده است

وی سپس به تشریح روند ثبت نام متقاضیان در سامانه وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت و توضیح داد: بر اساس به روز رسانی های جدید، متقاضیان می توانند در هر ساعت از شبانه روز پس از احراز هویت از طریق کد ملی خود وارد سامانه بانک مرکزی شوند. شماره موبایل ثبت نام نام کوچک را وارد کنید. ثبت نام اولیه شامل وارد کردن اطلاعات مورد نیاز از جمله اطلاعات هویتی، محل سکونت و سایر اطلاعات مورد نیاز برای استعلام توسط سامانه بانک مرکزی است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از ثبت نام اولیه در سامانه، پیام «ثبت اولیه تکمیل شد» را در سامانه مشاهده می کنند که بیان می کند: پس از دریافت این پیام، متقاضیان می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. . و گزینه “انتخاب بانک مورد نظر” را انتخاب کنید. چنانچه بانک عاملی که متقاضی در آن علاقه مند است دارای سهمیه باشد، بر این اساس می تواند این بانک را انتخاب کرده و پس از دریافت کد رهگیری، ثبت نام وی تکمیل شود. اما در صورتی که بانک مورد نظر متقاضی دارای سهمیه نباشد، می تواند با مراجعه به لیست بانک های ذخیره که تعداد متقاضیان ذخیره هر بانک را نشان می دهد، ثبت نام کند.

سحابی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که متقاضی در فهرست ذخیره یک بانک قرار می گیرد، مجدداً در سامانه پیامی مبنی بر اینکه «ثبت نام اولیه و انتخاب بانک ذخیره انجام می شود، هر زمان که متقاضی وارد شود» نمایش داده می شود بخش “مشاهده وضعیت” سیستم ثبت نام برای مشاهده وضعیت ثبت نام خود.

وی افزود: پس از اینکه متقاضی بانک عملیاتی را در لیست ذخیره انتخاب کرد، پس از تخصیص سهمیه آن بانک، سامانه به صورت هوشمند ثبت نام فرد را تایید و کد رهگیری از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می شود. سایر مراحل از جمله تنظیم شاخه نیز به تدریج انجام می شود.

رئیس اداره اعتبارات بانک مرکزی در خاتمه توضیح داد: در به روز رسانی جدید سامانه این امکان وجود دارد که هر فرد تا ۲ بار بانک رزرو شده خود را تغییر دهد.

لازم به ذکر است که بر اساس اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۳ کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت از ابتدای سال جاری تا تاریخ هفتم مهر ماه ۱۴۰۳ بیش از ۹۱۵ میلیارد دلار بوده است. در دسترس متقاضیان تا تاریخ مذکور مبلغ ۷۶۱ هزار میلیارد ریال وام ازدواج اعطا شده است که دستاورد بیش از ۱۲۰ درصدی شبکه بانکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا