ترندهای روز

متفاوت‌ترین ساختمان‌هایی که به سبک آمریکایی ساخته شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

آثاری که در نمایشگاه معماری اوکلاهما به نمایش گذاشته شده اند، آثار مشهورترین معماران آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم از جمله بروس گوف را به نمایش می گذارند.

گاف و معاصرانش چیزی را تشکیل دادند که “مدرسه معماری آمریکایی” نامیده می شد. این ساختمان ها اصلا شبیه ساختمان های اطرافشان نیستند.

این نمایشگاه بر روی آثار گاف و هرب گرین تمرکز دارد و سبک منحصر به فرد آنها را از طریق آثار تعدادی از شاگردان آنها بررسی می کند. ساختمان ها به دلیل منحصر به فرد بودن، مصالح ساده و ارتباط متنی با موقعیت مکانی خود قابل توجه هستند.

در حالی که سایر دانشکده‌های معماری در ایالات متحده بر آموزش هنرهای زیبای فرانسه و بعداً بر مدل‌های آموزش باهاوس آلمان تأکید داشتند، مدرسه آمریکایی به دانش‌آموزان این آزادی را داد که معماری مبتنی بر زمین و مشتری‌محور را بر خلاف آنچه قبلاً دیده‌ایم، توسعه دهند.»

کلیسای یادبود کمپ پارکز مک گان، کالیفرنیا، اثر بروس گاف، ۱۹۴۴

متفاوت ترین ساختمان های ساخته شده به سبک آمریکایی

یکی از اولین پروژه های گاف که قبل از تصدی وی در دانشگاه اوکلاهاما (OU) تکمیل شد، این کلیسای کوچک بود که سبک منحصر به فردی دارد و با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده است. این کلیسا دارای طاق عظیمی است که یادآور کلبه های جنگلی است، با آجرکاری و چوب در نما.

Bowinger House، اوکلاهاما، توسط بروس گاف و دانشجویان دانشگاه OU، ۱۹۵۵

متفاوت ترین ساختمان های ساخته شده به سبک آمریکایی

خانه Bowinger که برای دو هنرمند ساخته شد، طی چندین سال با استفاده از مواد و ضایعات محلی تکمیل شد. ساختمان دارای فرمی نامتقارن با برج های سنگی بود که از آن تکیه گاه های کابلی برای نگه داشتن سقف آویزان می شد. در داخل خانه، حوض و باغچه وجود داشت و اتاق خواب ها از داخل غار مانند، «آویزان» بودند. متاسفانه این خانه در سال ۲۰۱۱ تخریب شد.

Atem Residence، کالیفرنیا، توسط Violetta Atem، ۱۹۵۹

متفاوت ترین ساختمان های ساخته شده به سبک آمریکایی

شاگرد گاف، ویولتا اتم، خانه ای را برای خود در مکانی شیبدار در کالیفرنیا طراحی کرد. نمای خانه از چوب قرمز و صنوبر داگلاس ساخته شده بود و کفپوش آن از چوب پنبه ای بود. شومینه آن با روکش مسی تا ارتفاع فضای نشیمن مرکزی دو طبقه امتداد یافته بود.

خانه پریری، اوکلاهاما، اثر هرب گرین، ۱۹۶۰

متفاوت ترین ساختمان های ساخته شده به سبک آمریکایی

گرین خانه را برای خود و خانواده‌اش طراحی کرد، نمای بیرونی را با تخته‌های سرو خشن پوشاند و یک سایبان فلزی بلند که با یک هسته ساختاری متصل می‌شود، اضافه کرد. چوب سرو در داخل ادامه یافت و بسیاری از سطوح داخلی را پوشاند. این طرح از دشت های اوکلاهاما و مجموعه نقاشی های جان هرتیگ الهام گرفته شده است.

لنسیونی رزیدنس، کالیفرنیا، اثر آرتور دایسون، ۱۹۸۵

متفاوت ترین ساختمان های ساخته شده به سبک آمریکایی

این خانه که در سانگر کالیفرنیا قرار دارد «خانه هابیت» نام دارد. این خانه که با مشارکت اهالی آن طراحی شده، دارای شکلی مواج از توفال و باله های فلزی زرد رنگ است.

غرفه ژاپنی در LACMA، کالیفرنیا، اثر بروس گاف، ۱۹۸۸

متفاوت ترین ساختمان های ساخته شده به سبک آمریکایی

آخرین پروژه گاف توسط بارت پرینس پس از مرگ او تکمیل شد. این غرفه دارای دیوارهای محدب و تیرهای ساختاری است که شبیه به عاج است که سقف با سیم از آن آویزان شده است. روکش سفید در نمای بیرونی Kalwall است، ماده ای که به نور اجازه می دهد تا مانند صفحات کاغذی رایج در معماری ژاپنی وارد فضای داخلی شود. ظاهرا پروژه بازسازی غرفه در حال انجام است.

Post Ranch Inn، کالیفرنیا، توسط Mickey Moennig، ۱۹۹۲

متفاوت ترین ساختمان های ساخته شده به سبک آمریکایی

Moennig در طول فرآیند طراحی چندین سازه مهمان مختلف که کاروانسرا را تشکیل می دهند، در منطقه جنگلی خوابید. سازه های چوبی ساده در برخی نقاط از روی زمین و از پرتگاهی در محوطه بلند می شدند.

معبد بودایی فرسنو بسان، کالیفرنیا، اثر آرتور دایسون ۲۰۲۲

متفاوت ترین ساختمان های ساخته شده به سبک آمریکایی

این معبد در کالیفرنیا دارای سقف شیبدار بزرگ با ناودان های تزئینی و عناصر چوبی است. در داخل معبد، نمازخانه بزرگ و مقبره کبوترخانه، دیوار طاقچه ای که خاکستر مردگان را در آن قرار می دادند، وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا