بانک و بیمه

۳۳.۷ میلیارد دلار ارز واردات تأمین شد

به گزارش افق میهن، آخرین آمار بانک مرکزی از عرضه ارز از ابتدا حکایت دارد فروردین ماه تا ۷ مهر این ماه نشان می دهد که در این مدت ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۸ میلیارد و ۲۱ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی، ۸۲۴ میلیون دلار برای خدمات و ۷ میلیارد و ۵۱۳ میلیون دلار برای واردات در مقابل صادرات هزینه شده است. دلار به عنوان ارز ارائه شد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ۵ میلیارد و ۷۷۵ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۶۰۸ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داد. گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع هفت میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

این گزارش نشان می دهد در این مدت ۱۸ میلیارد و ۲۱ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۷ میلیارد و ۵۱۳ میلیون دلار برای واردات و صادرات و در مجموع ۲۵ میلیارد و ۵۳۴ میلیون دلار برای صنعت اختصاص یافته است. است

این گزارش نشان می دهد تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار، برای «صنعت معدن» یک میلیارد و ۹۱۳ میلیون دلار و برای «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» یک میلیارد دلار است. ۶۸۸ میلیون دلار دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون دلار، «صنعت و تجهیزات برق و الکترونیک» دو میلیارد و ۱۸۳ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» ۸۹۶ میلیون دلار است. این گروه های صنعتی همچنین تا پایان روز هفتم یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون، یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون، یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون، ۶۲۰ میلیون، ۲۶۲ میلیون دلار و ۵۰ میلیون دلار ارز یا واردات توافقی در مقابل صادرات دریافت کردند. مهر این ماه دریافت کرد.

همچنین تا هفتم مهر در این ماه سایر صنایع ۶ میلیارد و ۹۴۵ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

لطفا توجه داشته باشید که در روز شنبه ۷ مهر در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۹۰۰۰ و ۵۹۸ تومان، یورو با نرخ ۵۵۰۰۰۳۴۴ تومان و درهم با نرخ ۱۳۰۰۰۵۰۵ تومان در صرافی مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین در تالار نقل و انتقالات ارز، مبادله دلار با نرخ ۴۶ هزار و ۶۱۵ تومان، یورو با نرخ ۵۲ هزار و ۱۵ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۶۹۳ تومان مشاهده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا