ترندهای روز

ماجرای شلیک گانگستری به پسر ۵ ساله چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در این پرونده پیچیده، تیرانداز به دادگاه رفت و یکی از طرفین درگیر به قتل محکوم شد.

سال ۹۷ بود که ماموران نیروی انتظامی در محور چمران درگیر تیراندازی و درگیری شدید شدند. این اتفاق در حوالی پل گیشا رخ داده و گفته می شود یک کودک ۵ ساله مجروح شده است. پدر این کودک گفت: دقیقا متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده است. من و فرزندم در ترافیک بزرگراه داخل ماشین بودیم که متوجه تعقیب و گریز ۲۰۶ و بی ام و شدم. در آن ترافیک سنگین در حال رانندگی بودند و به هم تیراندازی می کردند که یکی از گلوله ها به پسرم اصابت کرد و الان در کما است.

پلیس تحقیقات گسترده ای را آغاز کرد و مشخص شد که بین دو باند مواد مخدر درگیر شده و سرنشینان بی ام و دو برادر هستند که با راننده پژو ۲۰۶ بر سر مواد مخدر درگیر شده اند. دو برادر که با چاقو و اسلحه مجروح شده بودند در بیمارستان بستری شدند. پس از بهبودی نسبی گفتند: راننده ۲۰۶ میثم نام دارد و وقتی در ترافیک ما را متوقف کرد با چاقو و اسلحه به ما ضربه زد.

چند روز بعد ماموران میثم را شناسایی و دستگیر کردند. اگرچه میثم ادعا کرد که دو برادر دروغ می‌گویند و او شلیک نکرده است، اما پلیس توانست اسلحه‌ای را که برای تیراندازی به دو برادر و پسر از خانه‌اش استفاده شده بود، پیدا کند.

چند ماه بعد کودک ۵ ساله به طور معجزه آسایی از مرگ نجات یافت. گلوله طوری به او اصابت کرد که مغزش آسیبی ندید و فقط جمجمه اش را سوراخ کرد. اگرچه این کودک جان سالم به در برد اما شرایط جسمانی او بسیار سخت بود. پدر این کودک از میثم شکایت کرد و متهم به دلیل زنده ماندن کودک با قرار وثیقه میلیاردی آزاد شد.

در حالی که کیفرخواست برای متهم تیراندازی به سه نفر و مجروح شدن وی صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد، مشخص شد یکی از برادران راننده بی ام و در پرونده دیگری به قصاص محکوم شده است.

با توجه به محتویات پرونده، راننده بی ام و در درگیری که به گفته وی شرافتمندانه بود، با ضربات چاقو باعث مرگ مرد جوانی شد و دادگاه به درخواست اولیای دم او را به قصاص محکوم کرد.

اما شکایت پدر این کودک در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد.

در این جلسه پدر کودک خواستار مجازات متهم شد. محمد شمس وکیل پدر و مادر این کودک درخواست اشد مجازات کرد و گفت: کودک دو ماه در کما بود. وقتی به هوش آمد، قسمت هایی از بدنش تکان نمی خورد. او اکنون با جلسات کاردرمانی به زندگی عادی بازگشته است. با توجه به اسناد پرونده متهم، وی عمد تیراندازی کرده است. با اینکه مدعی است قصد تیراندازی به کودک را نداشته است، اما چون اقدام او معمولا کشنده است و تیراندازی با اسلحه می تواند منجر به جنایت شود، برای او مجازات سنگینی را خواستارم.

سپس متهم روی جایگاه قرار گرفت. وی اتهام تیراندازی عمدی را رد کرد و گفت: اصلا متوجه کودک نشدم و نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. تیر او را بزن من حتی نفهمیدم تیر او را زده است. دو برادر را زدم چون باید با آنها تسویه حساب می کردم.

در پایان جلسه قضات به دادگاه آمدند و با توجه به شواهد موجود در پرونده متهم را به دلیل تیراندازی به پسر به پرداخت دیه و ۷۵ ماه حبس تعزیری و به دلیل حمل و نگهداری اسلحه به ۴ سال حبس محکوم کردند. وی همچنین به دلیل مجروح شدن دو برادر به پرداخت دیه محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا