فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بازار سرمایه در اولین روز هفته بر خلاف روزهای کاری گذشته منفی بود. به طوری که شاخص کل با کاهش ۸۱۷۵ واحدی به رقم دو میلیون و ۱۴۶ هزار واحد رسید.

بازار سهام در هفتمین روز از اولین ماه پاییز کاهش یافت. این در حالی است که این بازار از ۲۶ شهریور ماه عمدتاً صعودی بوده است. به نظر می رسد ریسک های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی اثر کاهشی بر بازار سهام داشته اند. در عین حال سازمان بورس دامنه نوسانات را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز شنبه با افت ۸۱۷۵ واحدی روی رقم ۲ هزار و ۱۴۶ هزار و ۸۴۸ واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن نیز با یک هزار و ۵۷۳ واحد افت به عدد ۷۰۵ هزار و ۴۲۴ واحد رسید.

امروز ۱۱۰ هزار معامله به ارزش ۴۲۱۵ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

نقشه بورس – شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

فملی، فولاد و وبملت از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرتراکنش می توان به وپارس، ونوین و فملی نیز اشاره کرد.

روز هفتم مهر شاخص ۱۴۰۳ فرابورس ایران نیز با ۴۶ واحد کاهش به رقم ۲۲ هزار و ۲۶۳ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس امروز ۶۸ هزار و ارزش آن ۸۰۸۶ میلیارد تومان بود.

آریا و فسبا بر شاخص فرابورس تاثیر منفی داشتند اما فاذر تاثیر مثبت داشت. نمادهای فاذر، مارون و سامان از جمله نمادهای پرمعامله بودند.

بر اساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار و در پی برگزاری جلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) مقرر شد؛ بر اساس بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تأثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و مختلط و صندوق های سهامی خاص. قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس مثبت و منفی است. به یک درصد محدود شود.

پیش بینی بازار سهام فردا ۸ مهر ۱۴۰۳

با توجه به تشدید جنگ هوایی بین اسرائیل و لبنان و منفی شدن بازار سهام امروز ۷ مهر پیش بینی می شود فردا نیز این التهابات موقت ادامه داشته باشد و بورس منفی شود.

حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق های سهامی در جریان معاملات امروز بورس با کاهش چشمگیری مواجه شد و به ۵.۲ میلیارد سهم رسید.

در عین حال ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق های سهامی نیز با افت محسوس به سطح دو هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان رسید.

تراز واقعی سهام، حق تقدم و صندوق های بورسی امروز به شدت منفی بود و بازار با خروج ۹۲۸ میلیارد تومان پول واقعی مواجه شد. این در حالی است که ۸۵ میلیارد تومان پول واقعی از صندوق های درآمد ثابت برداشت شد. با این حال صندوق های کالایی تا لحظه نگارش این گزارش با ورود ۲۵۵ میلیارد تومان پول واقعی مواجه بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا