فرهنگ و هنر

نگاهی به فیلم‌های سینمایی در هفته گذشته از «پول و پارتی» تا «مفت‌بر» :: افق میهن

در هفته ای که گذشت ۵۸۸ هزار نفر به سینما رفتند و ۳۴ میلیارد تومان سود بازدید از سینما بود.

به گزارش افق میهن، فروش سینمای ایران از ابتدای امسال تا ششم مهرماه به ۹۶۰ میلیارد تومان رسیده است که آمارها نشان می دهد ۷۵ درصد از این فروش معادل ۷۳۰ میلیارد تومان متعلق به فیلم های کمدی است. در واقع اگر بخواهیم فصل بهار و تابستان را بررسی کنیم، وضعیت به همین صورت است.

هفته اول مهر او اکران فیلم را نیز نسبتاً خوب آغاز کرد. در هفته ای که گذشت ۵۸۸ هزار نفر به سینما رفتند و ۳۴ میلیارد تومان سود بازدید از سینما بود.

نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد تفاوت فروش نزدیک بین سه فیلم برتر در گیشه است و اتفاقاً نام انیمیشنی نیز وجود دارد که تنها دو روز از انتشار آن می گذرد و با این وجود در جایگاه دوم باکس آفیس قرار گرفت.

تگزاس ۳ به کارگردانی مسعود اطیابی مانند ماه گذشته با ۱۰۸ هزار بیننده و فروش ۶.۲ میلیارد تومانی در صدر گیشه قرار گرفت.

رتبه دوم گیشه به انیمیشن «ببایی قهرمان» به کارگردانی حسین صفرزادگان و میثم حسینی اختصاص دارد که با فروش ۵.۴ میلیارد تومانی ۸۶ هزار تماشاگر را وارد سینما کرد.

جایگاه سوم گیشه نیز به «مفتبار» ساخته عادل تبریزی اختصاص دارد که ۷۷ هزار بیننده دارد و فروش ۴.۴ میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

رتبه چهارم نیز به فیلم «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی اختصاص دارد که با ۷۵ هزار تماشاگر و ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سود از گیشه فروش داشت.

جایگاه پنجم گیشه به «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی اختصاص دارد که با ۶۸ هزار بیننده فروش ۴ میلیارد تومانی را برای گیشه خود به ثبت رسانده است.

فروش فیلم ها چطور بود؟

در حال حاضر مجموع فروش سینماها از ابتدای سال تاکنون به ۹۵۳ میلیارد تومان رسیده و حدود ۱۷ میلیون نفر فیلم های اکران شده را تماشا کرده اند.

فیلم “تگزاس ۳” به کارگردانی مسعود اطیابی در صدر جدول فروش قرار دارد. این فیلم با ۴ میلیون و ۲۷۳ هزار بیننده حدود ۲۴ میلیارد تومان بلیت فروخته است.

«تمساح خونین» و «مست عشق» که اکران هر دو به پایان رسیده در رتبه های دوم و سوم جدول فروش قرار دارند.

اما در میان فیلم هایی که هنوز روی پرده هستند، “خجالت نکش ۲” به کارگردانی رضا مقصودی با یک میلیون و ۵۶۰ هزار بیننده ۸۵ میلیارد تومان فروخت.

“پول و مهمانی” سعید سهیلی با حدود ۱.۵ میلیون بیننده به فروش ۸۰ میلیارد تومانی دست یافته است.

“قیف” جدیدترین ساخته محسن امیریوسوفی با بازی رضا عطاران که از نیمه انتظار می رفت شهریور تاکنون به بیش از ۳۶۶ هزار مخاطب رسیده و تا ظهر جمعه ۲۱ میلیارد تومان بلیت فروخته است.

“رایگان” به کارگردانی عادل تبریزی و با بازی حامد بهداد و سحر دولتشاهی فروش کمتر از حد انتظار بود و با ۲۷۰ هزار بیننده به ۱۵ میلیارد تومان رسید.

“شهر گربه ها ۲” این فیلم به کارگردانی جواد هاشمی یکی از فیلم های مرتبط با کودک و نوجوان است که در اکران سینما به نمایش درآمده و با حدود ۱۳۳ هزار بیننده نزدیک به ۷ میلیارد تومان بلیت فروخته است.

انیمیشن “قهرمان بابی” که در تلویزیون مورد توجه ویژه قرار گرفته است، در دو روز اول اکران با حدود ۶۰ هزار بیننده، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته است.

فیلم “آغوش باز” به کارگردانی بهروز شعیبی با ۲۶ هزار بیننده یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بلیت فروخته است.

“قلب رقه” به کارگردانی خیرالله تقیانی پور با ۱۶۴ هزار بیننده ۸ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

کمدی “شهسوار” به کارگردانی حسین نمازی با حدود ۱۰۰ هزار بیننده ۶ میلیارد تومان فروخت. “در آغوش درخت” به کارگردانی بابک خواجه پاشا که به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شد، با ۱۰۹ هزار بیننده ۵ میلیارد و ۴۶۱ هزار تومان فروخت.

“کمپین” به کارگردانی شهرام اسدزاده که اهل نیمه است شهریور ماه تاکنون روی اکران سینما بوده است، حدود چهار هزار نفر دیده و ۲۲۱ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین فیلم “خونریزی” به کارگردانی کاوه دهقانپور که در روزهای پایانی شهریور اکران شد با ۱۲۰۰ بیننده ۷۶ میلیون تومان فروش داشته است.

“نفرین آرتا” به کارگردانی مجید کریمی که از چهارشنبه هفته گذشته اکران شد ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته است.

فیلم «روزی روزگاری در آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ساعت ۱۰ به صورت تک اکران در برخی سینماها اکران می شود مرداد تاکنون ۴۵ هزار نفر تماشا کرده اند و ۲ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان بلیت فروخته شده است.

فیلم “یادبود جنوب” همچنین با ۲۰۰ هزار تماشاگر ۱۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان فروش داشته است.

“ملاقات با جادوگر” به کارگردانی حمید بهرامیان با ۱۸۶ هزار بیننده بلیت فروشی بیش از ۱۱ میلیارد تومان و آخرین فروش “ساعت ۶ صبح” مهران مدیری که یکی از ناکامی های گیشه امسال است با ۱۰۶ هزار بیننده و حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ثبت رسید.

ماهرخ عباسپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا