ترندهای روز

فریبا: نظر قاطع من، نکونام بماند!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

جواد نکونام پس از شکست استقلال در دربی صد و چهارم با وجود حمایت هیات مدیره این باشگاه از سمت خود کناره گیری کرد تا باز هم حواشی پیرامون این تیم بالا بگیرد. این اتفاق با واکنش های مختلفی از سوی هواداران و پیشکسوتان همراه شد و جالب اینکه این شایعه نیز مطرح شد که بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال در خانه جواد نکونام حضور یافته تا برای بازگشت او به تمرینات استقلال وساطت کند.

بهتاش فریبا شب گذشته و ساعاتی پس از حضور مجدد نکونام در تمرین استقلال برای آماده سازی این تیم برای بازی حساس مقابل السد در لیگ نخبگان آسیا، به شایعه حضورش در خانه نکونام در گفت و گو با فوتبال واکنش نشان داد. برنامه شبانه. او همچنین درباره شرایط این روزهای استقلال صحبت کرد.

صحبت های فریبا را در ادامه می خوانید:

* مشکلات مالی و مصاحبه حقدوست روی تیم تاثیر گذاشت
مدتی پیش به دعوت کادر فنی به تمرین استقلال رفتیم. در آن زمان بچه ها سرحال بودند و خوب تمرین کردند و سردار شهریاری هم آنجا بود و در مورد مسائل مالی با بچه ها صحبت کردند و من از آنها درخواست کردم قبل از بازی پرسپولیس به بچه ها پول بدهند. همانطور که می دانید امسال بچه ها استقبالی نداشتند و از طرفی اتفاقی که در این هفته برای استقلال افتاد و صحبت های پیشکسوت عزیزمان آقای حقدوست تاثیر زیادی روی تیم گذاشت. بچه ها و کارکنان از این موضوع خیلی ناراحت بودند و برای ما هم عجیب بود. تا به حال سابقه چنین مصاحبه ای قبل از بازی دربی که برای ما اینقدر مهم است وجود نداشت. از سردار شهریاری پرسیدم که آیا آقای حقدوست با شما هماهنگی دارد یا خیر و ایشان گفتند که با من هماهنگی ندارند اما بالاخره وقتی مشاور مدیرعامل می شود حتما با شما هماهنگی کرده است. همانطور که می دانید آب ریخته شده قابل جمع آوری نیست.

1728976

* استقلال آنقدرها هم که می گویند بد نبود
بچه ها خیلی ناراحت بودند اما به هر حال رفتند بازی کردند. همه دیدیم که شرایط بازی چطور بود و پرسپولیسی ها به خصوص خط هافبکشان خیلی خوب بازی کردند. بازیابی توپ آنها بسیار خوب بود. تیم ما آنطور که می گویند و حتی بچه ها بد نبود تیر به آقای گاریدو که مربی باتجربه ای است زدند بهترین حرف را زدند و گفتند بازی می توانست ۱-۰ به سود استقلال باشد. به هر حال فوتبال همین است و برد و باخت دارد. به نظر من اگر شرایط مالی و روانی بچه ها همخوانی داشت شرایط خیلی فرق می کرد.

* به نام استقلال تیم را زدند
این روزها همه فوتبالیست های ما کار می کنند و وقتی قرار است از باشگاه پول بگیرند قبلا خرج کرده اند و چک داده اند و وقتی پرداخت نمی شود کار سخت می شود. فوتبال یکی از سخت ترین ورزش هاست و پولی که بازیکنان به دست می آورند، امرار معاش آنهاست. در این مدت پول نبود، مصاحبه شد و اعصاب به هم ریخت. از طرفی صفحاتی هستند که اسمشان استقلال است اما این تیم را زدند و معلوم است به کجا وصل هستند.

* می خواهید جایگزین نکونام چه کسی شود؟
همیشه حق با طرفدار است، اما ما باید همیشه سعی کنیم که پشت حرف هایمان منطق داشته باشیم. حالا هوادار میگه جواد نکونام باید بره. بعد از ۴-۵ روز چه کسی را می خواهید جایگزین السعد کنید؟ مربیان خارجی مثل استراماچونی و ساپینتو در هفته های اول چند امتیاز گرفتند؟ اگر بخواهی مربی خارجی بگیری، چهار هفته دیگر را از دست می دهی و همه چیز تمام می شود. پس هیچ منطقی پشت این حرف ها نیست. ما کسی را نداریم که جایگزین مربی داخلی شود. گاریدو پیش از این در آسیا مربیگری کرده و با فوتبال آسیا آشنایی دارد و همین باعث شد در هفته های ابتدایی نتیجه بگیرد اما مشخص نیست ۱۰ هفته دیگر چه سرنوشتی برای پرسپولیس خواهد داشت. من در مورد پرسپولیس که مهم ترین تیم کشور است صحبت نمی کنم و درباره تیم خودمان صحبت می کنم. این نکاتی که آقای استراماچونی و ساپینتو در هفته ها به آن اشاره کرده اند، واضح است.

* چرا بستر نکونام را فراهم نکردید؟
پیشنهاد من به آقای شهریاری این بود که آقای جواد نکونام را حفظ کنند و بلافاصله یک مربی خارجی را که می خواهد کنار ایشان بگذارند. چند وقت پیش جواد گفت مربی را بیاور و اسمش را گذاشت اما اینقدر طول کشید که این مربی به عربستان رفت و قرارداد بست. اگر قرار بود آقای نکونام باشد، باید یک سکو برایش فراهم می کردند و مربی اش را می آوردند، اما ببینید با مربی بدنسازش قرارداد نبستند. من هم به عملکرد استقلال در بازی با پرسپولیس انتقاد دارم، اما اگر منطق حرف های ما درست باشد، باید بگوییم که آنها بستری برای آنها فراهم نکردند و در نتیجه این اتفاقات رخ داد.

2076526

*کسی جز نکونام نتوانست به تیم کمک کند
دو روز بعد باید با السعد بازی کنیم و بازیکن جدید در این مرحله نتوانست به ما کمک کند. تنها گزینه ای که می توانست به ما کمک کند آقای نکونام و کارکنانشان بودند. البته یک مربی خارجی یا یک پیشکسوت بزرگ استقلال که قهرمان شده و بلد است کمک کند را باید اضافه کرد. همه اینها را با آقای شهریاری صحبت کردیم و به ایشان هم گفتم، چون شرایط به گونه ای بود که فرد جدید نمی توانست کمک کند. ما نمی خواهیم به تیممان آسیب بزنیم. هر کی سرمربی شد ما از او حمایت کردیم و امروز هم جواد نکونام می رود و یک خارجی می آید، من به خاطر تیمم از او حمایت می کنم اما الان تنها راه برگشت استعفا بود. انشاالله همه چیز از بازی السد برمی گردد. تیم ما خیلی خوب است و افراد خوبی هم اضافه شده اند، اگر آرامش و آسایش باشد و در نحوه استفاده از بچه ها بهتر عمل کنیم، وضعیت خیلی بهتر می شود. من تصمیم گیرنده نیستم، اما نظرم این است که جواد نکونام در بستری که در اختیارش قرار می دهند، بماند.

* در دیدار با هاشمی از او درباره شما پرسیدند؟
از ماجرای عدم انعقاد قرارداد با بدنساز نکونام مطلع هستم. قرارداد فصل گذشته او کمتر از نصف آن چیزی بود که می گویند و جواد نکونام گفت همان قرارداد پارسال را می بندم و حرفی برای گفتن ندارد اما یک نفر را فرستادند که یک سوم قرارداد پارسال را پیشنهاد داد و او قبول نکرد. و گفت اگر من می خواهید ۴۰۰ بدهید. در مورد هاشمی نسب، یک نفر را فرستادند داخل اتاق و به آقای هاشمی نسب گفتند؟ این به چه معناست؟ یعنی فردی که به جلسه رفته مهدی را نمی شناسد؟ نمیدونم عمدی بوده یا نه متاسفانه احترام پیشکسوتان، کادرفنی و مربیان در باشگاه رعایت نشده است. هلدینگ خیلی کمک می کند اما از هواداران فاصله گرفته است.

* من نمی دانم خانه آقای نکونام کجاست
من نمی دانم خانه آقای نکونام کجاست که می خواهم برای واسطه گری به خانه ایشان بروم. چه ربطی به من داره همان روز که رفتیم تمرین دیدیم آقای نکونام و من هیچ کدام از این کارها را انجام نمی دهم. چند بار با آقای شهریاری تلفنی صحبت کردیم و ایشان راهنمایی خواستند. اگر من این را گفتم، به این دلیل است که تیم من آسیب نمی بیند، زیرا مرد جدید نتوانست کمک کند. کجا رفتم کی اینو گفت این صفحه مجازی که این شایعه را مطرح کرد، همان صفحه ای است که گفتم همه می دانند پشت آن چه کسانی هستند. من خانه آقای نکونام را اصلا نمی شناسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا