اخبار اقتصاد ایران

۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت

یکی از چالش برانگیزترین اتفاقات در هر خانه و ساختمانی، گرفتگی لوله فاضلاب توالت است که ممکن است چندین بار در طول سال اتفاق بیفتد. داشتن اطلاعات اولیه در مورد نحوه برخورد با این مشکل برای هر فردی ضروری است تا از حاد شدن آن در مواقع اضطراری جلوگیری کند. این عمد یا ناخواسته اتفاق می افتد. بنابراین باید خود را برای آن آماده کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان به روش های مختلفی این کار را انجام داد رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت met در این مقاله ۱۰ روش عالی و موثر ذکر و بررسی شده است تا بتوانید در مواقع اضطراری عملکرد خوبی داشته باشید.

پیشگیری قبل از درمان را فراموش نکنید

توصیه می شود از لوله فاضلاب توالت خانه یا ساختمان خود به خوبی مراقبت کنید و از بروز حوادثی مانند گرفتگی و گرفتگی لوله جلوگیری کنید. می دانید که چنین مشکلی می تواند برای چند روز زندگی شما را مختل کند و خانه شما را به هم ریخت. بنابراین پیشگیری از آن را در اولویت قرار دهید تا مجبور به رفع و درمان چنین مشکلی نباشید. عوامل زیادی مانند چربی، مو، نفوذ جسم خارجی بزرگ و حتی نوع لوله در ایجاد انسداد موثر هستند. در این شرایط استخدام بهترین راه برای رفع گرفتگی فاضلاب توالت کمک زیادی به شما خواهد کرد. لوله بازکنی در لاهیجان یکی از خدماتی است که اگر از متخصص کمک بگیریم می تواند در کمترین زمان مشکل را حل کند. علل اصلی گرفتگی لوله فاضلاب در موارد زیر خلاصه می شود:

  • تجمع اجسام خارجی مانند سنگ، تکه های غذا و غیره.
  • تجمع حوله های کاغذی
  • انباشت مصالح ساختمانی
  • روی اجسام پلاستیکی یا فلزی گیر کرده است
  • تجمع کرک، مو و حتی نخ با یکدیگر
  • تجمع مواد شوینده و صابون

با این ۱۰ روش مشکل گرفتگی لوله های فاضلاب را حل کنید

با این 10 روش مشکل گرفتگی لوله های فاضلاب را حل کنید

همانطور که قبلا ذکر شد راه های زیادی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب وجود دارد لوله بازکنی در لنگرود ۱۰ مورد از مهم ترین روش ها در اینجا ذکر شده است:

از آب جوش استفاده کنید

از ۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی می توان به این مورد اشاره کرد که تاثیر بسزایی دارد. اکثر لوله های فاضلاب به دلیل انباشته شدن مقدار قابل توجهی چربی در مدت زمان طولانی مسدود می شوند. شایان ذکر است که این نوع انسداد در ناحیه کوچکتری ایجاد می شود و قبل از حاد شدن به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد. جوشاندن آب یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه ها برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب است. کافی است کمی آب داخل لوله بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا آب تمام چربی هایی که در لوله نفوذ کرده است تمیز شود. بعد از چند دقیقه آب جوش را داخل لوله بریزید تا از باز شدن کامل لوله مطمئن شوید.

استفاده از مواد شوینده

جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت می توان از مواد شوینده استفاده کرد. مقداری مایع ظرفشویی داخل آب بریزید و پس از گرم شدن آن را داخل لوله خالی کنید. این کار باعث رفع گرفتگی و تمیز کردن کامل لوله می شود.

استفاده از نمک و سرکه

پیشنهاد ما استفاده از محلول های خانگی مانند نمک و سرکه است. زیرا تاثیر بسیار خوبی روی لوله دارند. این دو ماده که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند در مدت کوتاهی لوله فاضلاب را از هرگونه چربی و گرفتگی مو پاک می کنند. پس از بازکردن لوله، مقداری آب جوش داخل آن بریزید تا لوله کاملا تمیز شود و آلودگی ها از بین بروند.

از نمک و جوش شیرین استفاده کنید

این ترکیب معجزه می کند. بنابراین در بسیاری از موارد جزو اولین پیشنهادات است. در ظرفی به مقدار مساوی آب و جوش شیرین بریزید و داخل لوله خالی کنید. بعد از چند دقیقه آب جوش را داخل لوله بریزید تا چربی یا هر مو و جسم خارجی کاملا از بین برود.

استفاده از جوهر نمک

اسانس نمک یکی از موادی است که در همان لحظه اول به ذهن اکثر افراد می رسد و به راحتی در بازار پیدا می شود. البته توجه داشته باشید که هنگام استفاده از جوهر نمک حتما باید از عینک و دستکش مخصوص استفاده شود. ترجیحا از ترکیب این مواد با محلول های شیمیایی خودداری کنید. زیرا گازهای خطرناک و کشنده از خود ساطع می کنند.

استفاده از اسید

روش رایج دیگر ریختن اسید در لوله است که تاثیر بسزایی در باز شدن لوله فاضلاب دارد.

با استفاده از پمپ دستی

در برخی موارد، انسداد لوله حاد و خطرناک نیست. بنابراین با استفاده از پمپ دستی می توان مشکل را حل کرد. برای اطمینان بیشتر، از یک پمپ محکم با اندازه مناسب برای پوشش کامل لوله استفاده کنید. پمپ را روی دهانه لوله فاضلاب قرار دهید تا از ورود هوا به آن جلوگیری شود و چندین بار آن را بالا و پایین کنید. پس از این، آب داغ را داخل لوله بریزید و صبر کنید تا گرفتگی کاملا برطرف شود.

استفاده از دستگاه فنری

بهار بهترین راه برای رفع گرفتگی فاضلاب توالت در نظر گرفته می شود؛ زیرا به راحتی و بدون آسیب انجام می شود. بسیاری از تیم های ماهر در این زمینه از فنرهای دستی برای بازکردن لوله استفاده می کنند و در اکثر موارد لوله را به صورت دائمی باز می کند. این دستگاه تمامی مواد قرار گرفته در مسیر لوله را به بیرون هدایت می کند و به لوله یا چاه فاضلاب آسیبی نمی رساند. فنر به دو صورت دستی و برقی استفاده می شود که هر دو در زمان کوتاه و با کمترین دردسر این مشکل را برطرف می کنند.

از قلاب فلزی استفاده کنید

گاهی به دلیل عدم دسترسی به فنر، پیشنهاد می شود قلاب فلزی را امتحان کنید. اما این دستگاه چگونه کار می کند؟ کار سختی نیست فقط از یک ابزار منعطف مثل چوب لباس استفاده کنید و آن را کاملا باز کنید و قسمت پایین آن را به صورت قلاب درآورید. نوک میله را داخل لوله راهنما و مواد داخل آن را به بیرون ببرید. با این کار می توان قسمت قابل توجهی از مواد و توده های قرار گرفته در لوله را تمیز کرد.

کاربرد جاروبرقی آب

حرفه ای ترین جاروبرقی آب راه های رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت فرنگی و در نظافت لوله تاثیر بسزایی دارد. این ابزار قابلیت مکش بسیار خوبی دارد و به قسمت های داخلی لوله آسیب نمی رساند. باید لوله جاروبرقی را به داخل چاه منتقل کنید و دهانه آن را با پارچه ببندید تا محتویات لوله وارد کیسه جاروبرقی شود. کارشناسان ما در باز شدن لوله در آستانه آنها با مهارت کامل مشکل شما را حل خواهند کرد.

باز شدن لوله های مسدود شده را به لوله بازکنی گیلان بسپارید

همانطور که گفته شد، مشکل رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت یکی از چالش های هر ساختمان و افراد ساکن در آن است. راه حل های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد و به حل آن در کوتاه ترین زمان کمک می کند. اگر با روش های روتین به نتیجه نرسیدید پیشنهاد می کنیم از خدمات لوله بازکنی گیلان کمک بگیرید. کارشناسان این مرکز در اسرع وقت در محل مورد نظر حاضر شده و پس از تشخیص علت و نوع گرفتگی لوله، آن را برطرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا