اخبار اقتصاد ایران

به دنبال جذب تحصیل کرده‌ها در صنعت هستیم | پایان نامه‌های هدفمند بسیار ارزشمند هستند

مدیرعامل شهرک های صنعتی گیلان تصریح کرد: ارتباط با دانشگاه نیازهای فناورانه، نوآوری و فناوری صنعت را برطرف می کند.

افق میهن، تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

مجتبی ملکی چوبری در جلسه ای که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در محل دفتر مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است که در آن ما می توانیم از آن بهره مند شویم. یادی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام و گذشتن از خون شهدای گرانقدری که نهال انقلاب را با خون پاک خود آبیاری کردند و امنیت امروز خود را مدیون این خون های گرانقدر هستیم.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی پس از چندین دهه فعالیت علمی در کشور به درخت نجیب تبدیل شده و اکنون این افتخار را دارد که به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام در منطقه بدرخشد. دانشگاه آزاد اسلامی زاده انقلاب است و هم اکنون در خدمت جامعه فرهیخته استان است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با برشمردن ماموریت های این دانشگاه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت های مختلفی دارد که یکی از این ماموریت ها این است که باید بر اساس دانشگاه های نسل ۳ و ۴ حرکت کند و با توجه به اینکه در حال حاضر اسلامی است. دانشگاه آزاد گیلان حدود ۴۰ درصد از بار آموزش عالی را بر عهده دارد. این دانشگاه ماموریت های خود از جمله درآمدهای غیر شهریه ای، تعامل با سازمان ها و صنایع را دنبال می کند تا بتواند علاوه بر رفع نیازها و مشکلات آنها، نیازهای آنها را نیز برطرف کند.
ملکی چاوبری خاطرنشان کرد: باید بتوانیم شعار دانشگاه را در سال جدید که «تبدیل بستر تبدیل دانش به توانایی» است، محقق کنیم، یعنی عقل و دانشی را که در دانشگاه وجود دارد، با هم تلفیق کنیم. با مهارت آفرینی و آموزش مهارت در جهت رفع نیازها. و موانع استان و این موضوع یکی دیگر از ماموریت هایی است که به دنبال آن هستیم.

وی تصریح کرد: حرکت دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش حافظه محور به مهارت محور است، همچنین تحقیقات تکلیف باید به سمت پژوهش های حل مسئله حرکت کند و استان گیلان کمترین زاد و ولد را دارد و در سند تحول دانشگاه باید به سمت اقتصاد حرکت کند. فعالیت ها و این یکی دیگر از رسالت های دانشگاه است تا دین خود را به شهر و استان و دیار خود بدهیم.

در ادامه مهندس مهدی محبوبی حسن کیاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مواردی که شهرک های صنعتی دنبال می کنند واحدهای صنعتی در حال ساخت است و به عنوان متولی شهرک های صنعتی ایجاد خواهیم کرد. صنعت و سرمایه گذاران در کنار هم.» بود

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی دو ماموریت را دنبال می کند که یکی از آنها ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای صنایع استان گیلان و توانمندسازی واحدهای صنعتی که بر روی زیرساخت های شرکت شهرک های صنعتی به عنوان شرکت مادر تخصصی در حال فعالیت هستند است.

محبوبی با تاکید بر اینکه باید بستر مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم، تصریح کرد: استان گیلان باید بستر مناسبی را در استان فراهم کند تا سرمایه گذاران خارج از استان و همچنین داخل استان بتوانند با خیال راحت در استان سرمایه گذاری کنند.

وی توانمندی شهرک های صنعتی را مهم دانست و بیان کرد: فلسفه تشکیلات شهرک های صنعتی حمایت از واحدهای صنعتی است که توانمندسازی آنها از بودجه های دولتی تامین می شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی گیلان با برشمردن اهداف فعالیت این شرکت افزود: هدف شهرک های صنعتی تولید و اشتغال در استان گیلان است و برای رفع این نیاز باید ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با دانشگاه داشته باشیم. که بتوانیم نیازهای فناورانه، نوآورانه و فناوری صنعت را برآورده کنیم. حل کنیم که این مشکل جز با اساتید دانشگاه امکان پذیر نیست که باید این مشکل را در ارتباط با دانشگاه ها حل کنند.

محبوبی تاکید کرد: به دنبال جذب افراد تحصیلکرده در صنعت هستیم و برای رفع این مشکل نیازمند همبستگی و همراهی و همدلی همه دانشگاه ها با صنعت هستیم، همچنین در حوزه پژوهشی نیز باید هدفمند شود و این موضوع توسط دانشگاه ها مورد توجه قرار می گیرد. این امکان وجود دارد و دانشگاه ها باید به این صنعت کمک کنند. پایان نامه های هدفمند بسیار ارزشمند هستند و به دنبال حل مشکلات هستند و می توان از پایان نامه های متمرکز در دانشگاه ها استفاده مناسبی کرد.

در پایان این نشست طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، تفاهم نامه همکاری بین شرکت شهرک های صنعتی گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به امضای طرفین رسید. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا