بانک و بیمه

کدام بانک‌ها بیشتر وام دادند؟

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی اخیرا در گزارشی آمار گزینه های پرداخت شبکه بانکی کشور (کلیه بانک ها و موسسات اعتباری) را از ابتدا منتشر کرد. فروردین امسال تا پایان مردادماه منتشر شد که بر اساس آن در این مدت در مجموع ۷ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۲۵۹ فقره تسهیلات خرد و کلان به ارزش بیش از ۲ میلیون و ۲۹۵ میلیارد تومان توسط بانک ها پرداخت شد.

بر اساس این گزارش، در محاسبه مجموع تسهیلات ارائه شده توسط شبکه بانکی کشور، پنج در نظر گرفته شد. نیمکت ملت با ۵۵۰ هزار و ۴۷ قلم کالا به ارزش ۴۰۹ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان (۴۰۹.۸ همات) بانک ملی با یک میلیون و ۱۰,۰۰۰ و ۵۳۹ قلم کالا به ارزش ۲۵۶,۰۰۰ و ۳۸۲ میلیارد تومان (۲۵۶.۳ همت) بانک تجارت با ۳۵۶ هزار و ۷۶۸ قلم کالا به ارزش ۲۴۴ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان (۲۴۴.۹ همات) بانک صادرات با ۳۱۵۰۰۰ و ۳۵۰ قلم به ارزش ۲۰۵۰۰۰ و ۵۶۲ میلیارد تومان (۲۰۵.۵ همات) و بانک قرض الحسنه مهر آنها با یک میلیون و ۸۷۸ هزار و ۹۴۵ فقره به ارزش ۱۳۲ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان (۱۳۲.۶ همات) رتبه های اول تا پنجم را در تعداد تسهیلات ارائه شده توسط شبکه بانکی کشور دارند.

علاوه بر این، بانک ها پاسارگاد با ۱۲۴ هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان (۱۲۴.۶ همت) تجهیزات با ۱۱۷ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان (۱۱۷.۷ همت) سپاه با ۱۱۷ هزار و ۱۸ میلیارد تومان (۱۱۷.۱ همت) خاورمیانه با ۱۰۶ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان (۱۰۶.۹ همت) و اقتصاد جدید با ۸۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان (۳/۸۲ همات) از نظر حجم پرداختی تسهیلات در این مدت رتبه های ششم تا دهم را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا