اخبار اقتصاد ایران

دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای پرداخت مطالبات چایکاران

با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی برای تسریع در پرداخت مطالبات چایکاران باید دید جیب کشاورزان چه زمانی پر می شود.

افق میهن، بر اساس آمارهای رسمی از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش یک هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است و بر اساس آمار ۴۲.۵ درصد از قیمت کل آن است. برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۷.۵% درجه دو.

با توجه به اطلاعات موجود در سامانه خرید تضمینی برگ سبز چای از ایکم اردیبهشت امسال تا ۲۳ شهریورماه در مجموع ۱۱۴ هزار و ۹۱۳ تن برگ سبز چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شد که ارزش ریالی آن ۱۸ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال بود.

بیست و پنجم شهریور ماه بود که استاندار گیلان در خصوص پرداخت حق الامتیاز به چایکاران مکاتبه ای با محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور انجام داد و وی در آن به میزان سهم دولت (۲۵ درصد) اشاره کرد. قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای معادل ۴۶۷۵ میلیارد ریال. تا مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور مبلغ سه هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال به چایکاران اختصاص و پرداخت شده است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در نامه شهریورماه به معاون اول رئیس جمهور پیگیری برای پرداخت مطالبات چایکاران و برنامه ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانه های چای و همچنین برنامه ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانه های چای را برشمرد. پرداخت مابقی سهم دولت به مبلغ یک هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال.

حال پس از نامه استاندار گیلان، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و نوری وزیر جهاد کشاورزی دستور پرداخت مابقی مبلغ را صادر کرد. حق امتیاز چایکاران

به گزارش تسنیم، تاکنون حدود ۵۵ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و باید دید با دستور عارف معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در پرداخت، جیب کشاورزان چه زمانی پر می شود. مطالبات چایکاران است و ساده ترین خواسته کشاورزان توجه ویژه دولت به پرداخت به موقع مطالبات است. و محصولات خریداری شده از کشاورزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا