فرهنگ و هنر

جواد رضویان در سریال جدید مهران مدیری/ «داود برره» تکرار می‌شود؟ :: افق میهن

طبق اخباری که به تازگی منتشر شده، جواد رضویان یکی از بازیگران سریال «قهوه پدر» مهران مدیری است که در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود.

به گزارش افق میهن، رازویان اولین بار در سال ۱۳۸۰ در سریال طنز «پاورچین» با مهران مدیری همکاری کرد و در نقش «داود برره» حسابی مورد توجه قرار گرفت. داود فردی متجاوز، چاپلوس، شیطون و مظلوم بود که از محلی خیالی به نام برره به تهران آمد و به همراه همسرش یاسمن در یکی از اتاق های خانه پسر عمویش فرهاد (مهران مدیری) زندگی می کرد. داود همیشه به فکر منفعت خودش بود و گاهی علیه فرهاد کاری می کرد و گاهی با همدستی فرهاد علیه شخصیت دیگری توطئه می کرد.

رزویان در این سریال علاوه بر نقش داود، نقش پدر داود یعنی خان بالابره را بازی می کرد که شبیه به پدر فرهاد، خان بالابره بود. نقش داود برره تا به امروز موفق ترین نقش کارنامه رضویان بوده است.

رضویان در سریال بعدی کارگردانی «نقطه چین» (۱۳۸۷) تنها در قسمت آخر به عنوان مهمان حضور داشت و در این سریال نقشی نداشت. نکته خنده دار حضور رضویان در همان قسمت این بود که او در سریالی همنام داود بره ظاهر شد و از اینکه نام مدیر این سریال اردل (مخفف اردلان) بود تعجب کرد.

همکاری رازویان و مدیوری در سریال طنز ویژه «جایزه بزرگ» که در نوروز ۱۳۸۳ پخش شد ادامه یافت و رازویان در این سریال نقش مراد غفاری را بازی کرد. البته شخصیتی که در خاطرات این سریال می ماند نه شخصیت رضویان است و نه شخصیت یک مدیر؛ رضا شفیع جم که در اوایل دهه ۱۳۷۰ در ۳ سریال با یک کارگردان همکاری کرده بود و در «نقطه چین» نیز حضور داشت، در نقش کامبیز باقی و برنده سریال «جایزه بزرگ» بود. کامبیس با عبارت “چه برادر؟” که با لحن ملایم و پشت موهایی که مناسب شخصیتش بود، شخصیت محبوب این سریال برای عموم بود.

حضور جواد رضویان در سریال جدید مهران مدیری آیا خاطرات «داود بره» تکرار می شود؟

در سال ۱۳۸۳ که سریال طنز «شبهای برره» از شبکه سه پخش شد، این انتظار در بین مخاطبان وجود داشت که جواد رضویان در این سریال نقش آفرینی کند و علت اصلی رقابت بین دو شخصیت خان بالابره و خان ​​بابره باشد. روشن خواهد شد. به خصوص که در این سریال رضا شفیع جم، محمدرضا هدایتی، سعادت هدایتی، سعید پیردوست، شقایق دهقان و هادی کاظمی که پیش از این با این کارگردان کار کرده بودند حضور داشتند. اما این سریال پس از ۹۲ قسمت و بدون حضور رضویان در این سریال به پایان رسید. از اینجا بود که شایعه اختلاف مدیری و رضویان قوت گرفت.

در واقع بعد از «پاورچین» به دلیل محبوبیت و موفقیت شخصیت داود، هر وقت کارگردانی چیزی جلوی دوربین می برد، این انتظار وجود داشت که جواد رضویان هم حضور داشته باشد. تقریباً این اتفاق افتاد؛ نه در همه كارهاي كارگرداني، بلكه در برخي از آنها، به ويژه كارهايي كه يك كارگردان براي تلويزيون ساخته است.

رازویان در سریال آیتم «شوخی کاردم» (۱۳۹۱) در شبکه نمایش خانگی باز با مدیری همکاری داشت. پس از آن رازویان ۲ بار دیگر در سریال های «حاشیه» (۱۳۹۴) و «حاشیه ۲» (۱۳۹۳) با یک مدیر کار کرد. آخرین باری که رضویان در قاب برنامه ای به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۵ مهمان برنامه «دورهمی» بود، دیده شد و پس از آن همواره شایعاتی مبنی بر عصبانیت و آشتی این دو شنیده می شد و این اتفاق هم بوده است. فید خبری رسانه های علاقه مند به روابط بازیگران.

حضور رضویان در سریال پدر قهوه مهران مدیری که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود حداقل برای رضویان که در سال های اخیر موفق نبوده و نه بازی ها و نه اجرایش در تلویزیون او را تحت تاثیر قرار نداده است و هنوز هم ویدئوهای کوتاه او در پشت صحنه سریال ضعیف «در فضای مجازی دست به دست هم می دهد، شاید فرصتی باشد برای احیای او و مدیری بتواند خاطرات سال هایی که خنده دار و خلاق بوده را تکرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا