اخبار اقتصاد ایران

بدهی بیش از ۵۵۷ میلیارد تومانی مشترکان برق در استان گیلان

در حال حاضر مشترکان در کل استان و در تعرفه های مختلف بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان در قالب بهای برق مصرفی به توزیع برق گیلان می باشند که وصول این مبلغ تاثیر بسزایی در تسریع پروژه های این شرکت دارد. و تامین برق پایدار

افق میهن، مشترکان برق استان بیش از ۵۵۷ میلیارد تومان در قالب عدم پرداخت برق مصرفی به این شرکت بدهی دارند.

در این گزارش آمده است که در حال حاضر مشترکان در کل استان و در تعرفه های مختلف بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان در قالب بهای برق مصرفی به توزیع برق گیلان می باشند که وصول این مبلغ تاثیر قابل توجه و چشمگیری دارد. در تسریع پروژه های شرکت و تامین برق پایدار.

به گزارش روابط عمومی و بر اساس گزارش معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان، بیشترین بخش از این میزان بدهی (۴۰.۱ درصد) مربوط به مشترکان تعرفه تولید (صنعت و معدن) است. توسط مشترکان خانگی (۱۸.۴ درصد). .

همچنین مشترکان بخش بازرگانی و سایر مصرف کنندگان با ۱۵.۱ درصد، مشترکان بخش دولتی با ۱۳.۵ درصد و مشترکان تعرفه کشاورزی با ۱۲.۷ درصد در رتبه های بعدی بدهی به شرکت توزیع نیروی برق گیلان قرار دارند.

لازم به ذکر است ارائه خدمات بهینه به مردم منوط به پرداخت به موقع قبض برق مصرفی توسط مشترکین است و هرگونه تاخیر در این امر باعث می شود شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در ارائه خدمات با محدودیت هایی مواجه شود. مشترکین

گفتنی است از ابتدای سال ۱۴۰۳ و با اجرای طرح استقلال مالی شرکت های توزیع برق توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر در سطح کشور، شرکت های توزیع اعتبارات خود را از محل فروش انرژی دریافت می کنند. به مشترکان و بر اساس اجرای این طرح، شرکت های توزیع برق موظفند بهای برق فروخته شده خود را به صورت جاری از مشترکان دریافت کنند تا پس از نظارت، معادل اعتبار و بودجه هفتگی آن را دریافت کنند. اجرای پروژه ها و طرح های خود علاوه بر هزینه های جاری.

با توجه به این موضوع از مشترکین محترم تقاضا می شود نسبت به پرداخت بدهی بابت بهای برق مصرفی قبل از مهلت مقرر در پیامک قیمت برق اقدام نمایند تا شرکت توزیع نیروی برق گیلان بر اساس این موارد مجبور به قطع برق مشترکین بدهکار نباشد. به آیین نامه تعرفه ای وزارت نیرو.

لازم به ذکر است یکی از ساده ترین راه های دریافت بهای برق مصرفی و پرداخت آن به همراه مشاهده سوابق پرداختی به همراه کلیه خدمات آفلاین توزیع برق گیلان؛ از برنامه برق من استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا